Jump to content

Edit History

Maika

Maika

pacuare skrev 47 minutter siden:

Det er batterier som er problemet med el-båter. Elmotorene tror jeg er gode nok i dag (selv om det er potensiale her også). Hvis alle fritidsbåter i Norge bygges om på en dag vil det kanskje være stort nok til at det påvirker etterspørselen etter batterier. Hvis alle nye båter solgt i Norge blir drevet av strøm vil det utgjøre 0,000001% av global batteriproduksjon (mulig jeg bommer med noen nuller, uansett er det ca null).

Ja, jeg er enig i at elmotorifisering av fritidsbåtene ikke vil være pådriver for batteriutviklingen. Men jeg mener det er stort forbedringspotensiale innenfor el-båter, både når det gjelder totalløsninger (som det fins lite av), men også når det gjelder spesifike el-motorer for båt der det stadig utvikles nye/forbedrede løsninger samt at prisen trenger å bli lavere for at dette skal ta av. For å få lavere pris, så må etterspørselen øke, noe subsidier kan bidra med.

Maika

Maika

pacuare skrev 47 minutter siden:

Det er batterier som er problemet med el-båter. Elmotorene tror jeg er gode nok i dag (selv om det er potensiale her også). Hvis alle fritidsbåter i Norge bygges om på en dag vil det kanskje være stort nok til at det påvirker etterspørselen etter batterier. Hvis alle nye båter solgt i Norge blir drevet av strøm vil det utgjøre 0,000001% av global batteriproduksjon (mulig jeg bommer med noen nuller, uansett er det ca null).

Ja, jeg er enig i at elmotorifisering av fritidsbåtene ikke vil være pådriver for batteriutviklingen. Men jeg mener det er stort forbedringspotensiale innenfor el-båter, både når det gjelder totalløsninger (som det fins lite av), men også når det gjelder spesifike el-motorer for båt der det stadig utvikles nye/forbedrede løsninger samt at prisen trenger å bli lavere for at dette skal ta av. For å få lavwre pris, så må etterspørselen øke, noe subsidier kan bidra med.

Maika

Maika

pacuare skrev 46 minutter siden:

Det er batterier som er problemet med el-båter. Elmotorene tror jeg er gode nok i dag (selv om det er potensiale her også). Hvis alle fritidsbåter i Norge bygges om på en dag vil det kanskje være stort nok til at det påvirker etterspørselen etter batterier. Hvis alle nye båter solgt i Norge blir drevet av strøm vil det utgjøre 0,000001% av global batteriproduksjon (mulig jeg bommer med noen nuller, uansett er det ca null).

Ja, jeg er enig i at elmotorifisering av fritidsbåtene ikke vil være pådriver for batteriutviklingen. Men jeg mener det er stort forbedringspotensiale innenfor el-båter, både når det gjelder totalløsninger (som det fins lite av), men også når det gjelder spesifike el-motorer for båt der det stadig utvikles nye/forbedrede løsninger samt at prisen trenger å bli lavere for at dette skal ta av. For å få laevre pris, så må etterspørselen øke, noe subsidier kan bidra med.

Maika

Maika

pacuare skrev 40 minutter siden:

Det er batterier som er problemet med el-båter. Elmotorene tror jeg er gode nok i dag (selv om det er potensiale her også). Hvis alle fritidsbåter i Norge bygges om på en dag vil det kanskje være stort nok til at det påvirker etterspørselen etter batterier. Hvis alle nye båter solgt i Norge blir drevet av strøm vil det utgjøre 0,000001% av global batteriproduksjon (mulig jeg bommer med noen nuller, uansett er det ca null).

Ja, jeg er enig i at elmotorifisering av fritidsbåtene ikke vil være pådriver for batteriutviklingen. Men jeg mener det er stort forbedringspotensiale innenfor el-båter, både når det gjelder totalløsninger (som det fins lite av), men også når det gjelder spesifike el-motorer for båt der det stadig utvikles nye/forbedrede løsninger samt at prisen trenger å bli lavere.



×
×
  • Create New...