Kjellg
Vis hele sitatetEr det noen som har erfaring med å få ny vare eller refundert kjøpssummen fra kjøper på aliexpress?
Mottok en 5kW varmer idag med flere sprekker i huset. Skulle også blitt levert med panel med vriknott og av/på bryter, men ble levert med digitalt display.
Da må du åpne en «Dispute». Ankepunktet er at du må gjøre det innen 14 dager etter mottak. Men generelt har jeg god erfaring med å handle på AliExpress. Selv ved å kontakte butikken direkte pleier å gå bra. Litt dyrere ting som dette så pleier jeg å bruke PayPal. Det koster noen kroner mere men fordelen er at paypal dekker kostnadene ved en retur. Synes faktisk AliExpress er lettere en eBay å ha med å gjøre når noe hender eller at varen er defekt. Men «dommerne» i AliExpress er veldig glad i bilder så det er veldig greit å ha.
Redigert
Om selger tilbyr seg å refundere noe, så vær oppmerksom på at de er veldig glade i å bruke paypal og der er det gebyr. Pass på at de dekker dette gebyret. Så kan butikkene ha egne regler om refundering av porto etc. Vær meget tilbakeholding med å lukke disputen uten at tingene er blitt i orden. En dispute koster dem credit hos AliExpress og en dispute som AliExpress må inn å avgjøre koster dem enda mere.