Jump to content

Edit History

_Bliss_

_Bliss_

Bidevind skrev for 14 timer siden:

Min kinavarmer (kjøpt via ebay) hadde en liten feil og jeg fikk (etter dokumentasjon m bilder) tilbud om 25% tilbakebet.

Det fungerte raskt og effektivt. De er avhengige av positive tilbakemeldinger og det synes å fungere.

 

Kjellg skrev for 4 timer siden:


Da må du åpne en «Dispute». Ankepunktet er at du må gjøre det innen 14 dager etter mottak. Men generelt har jeg god erfaring med å handle på AliExpress. Selv ved å kontakte butikken direkte pleier å gå bra. Litt dyrere ting som dette så pleier jeg å bruke PayPal. Det koster noen kroner mere men fordelen er at paypal dekker kostnadene ved en retur. Synes faktisk AliExpress er lettere en eBay å ha med å gjøre når noe hender eller at varen er defekt. Men «dommerne» i AliExpress er veldig glad i bilder så det er veldig greit å ha. 
 

Redigert

 

Om selger tilbyr seg å refundere noe, så vær oppmerksom på at de er veldig glade i å bruke paypal og der er det gebyr. Pass på at de dekker dette gebyret. Så kan butikkene ha egne regler om refundering av porto etc. Vær meget tilbakeholding med å lukke disputen uten at tingene er blitt i orden. En dispute koster dem credit hos AliExpress og en dispute som AliExpress må inn å avgjøre koster dem enda mere. 

Det er vel litt av risikoen med å handle billige produkter fra kina, men likevel skuffende når varen har skader. 

Jeg har ikke betalt med paypal, så en retur vil vel ikke svare seg for min del. 

Det blir vel greiest å få en refusjon.

 

Er det forresten noen som vet om det går å skifte selve "huset" på disse kinavarmerene? Har ikke studert den så nøye enda. Her er bilder av skadene:

20200117_174046.jpg.5fdcd9e042d85fe8c31d60a059472ddf.jpg20200117_174038_resized_1.jpg.fe556e7392c98b0d30b872f153006f08.jpg

_Bliss_

_Bliss_

Bidevind skrev for 14 timer siden:

Min kinavarmer (kjøpt via ebay) hadde en liten feil og jeg fikk (etter dokumentasjon m bilder) tilbud om 25% tilbakebet.

Det fungerte raskt og effektivt. De er avhengige av positive tilbakemeldinger og det synes å fungere.

 

Kjellg skrev for 4 timer siden:


Da må du åpne en «Dispute». Ankepunktet er at du må gjøre det innen 14 dager etter mottak. Men generelt har jeg god erfaring med å handle på AliExpress. Selv ved å kontakte butikken direkte pleier å gå bra. Litt dyrere ting som dette så pleier jeg å bruke PayPal. Det koster noen kroner mere men fordelen er at paypal dekker kostnadene ved en retur. Synes faktisk AliExpress er lettere en eBay å ha med å gjøre når noe hender eller at varen er defekt. Men «dommerne» i AliExpress er veldig glad i bilder så det er veldig greit å ha. 
 

Redigert

 

Om selger tilbyr seg å refundere noe, så vær oppmerksom på at de er veldig glade i å bruke paypal og der er det gebyr. Pass på at de dekker dette gebyret. Så kan butikkene ha egne regler om refundering av porto etc. Vær meget tilbakeholding med å lukke disputen uten at tingene er blitt i orden. En dispute koster dem credit hos AliExpress og en dispute som AliExpress må inn å avgjøre koster dem enda mere. 

Det er vel litt av risikoen med å handle billige produkter fra kina, men likevel skuffende når varen har skader. 

Jeg har ikke betalt med paypal, så en retur vil vel ikke svare seg for min del. 

Det blir vel greiest å få en refusjon for min del.

 

Er det forresten noen som vet om det går å skifte selve "huset" på disse kinavarmerene? Har ikke studert den så nøye enda. Her er bilder av skadene:

20200117_174046.jpg.5fdcd9e042d85fe8c31d60a059472ddf.jpg20200117_174038_resized_1.jpg.fe556e7392c98b0d30b872f153006f08.jpg



×
×
  • Create New...