Jump to content

Edit History

Sjøvind

Sjøvind

Skrivefeil

Jeg satte på en aluminiumsplate på min båt. Pass på at du får tak i en legering som er ment for bruk i saltvann. Jeg fikk grei pris hos et verksted som lager aluminiumsoverbygg. Brukte større plate enn den originale, slik at jeg fikk mothold mot dørken innvendig. Malte det som kommer under vann med epoksyprimer.

IMG_1856.JPG.7d54211b8e865954d8605ab64849c0fe.JPG

Ellers er det vel ikke noe i veien for å bruke kryssfiner med vannfast lim, men da ville jeg sauset den godt inn med treolje. På nye båter ser jeg også at det brukes plast. Ikke anbefalt å bruke syrefast stål, det kan gi korrosjonsproblemer på motoren som er laget av aluminium.

Sjøvind

Sjøvind

Jeg satte på en aluminiumsplate på min båt. Pass på at du får tak i en legering som er ment for bruk i saltvann. Jeg fikk grei pris hos et verksted som lager aluminiumsoverbygg. Brukte større plate enn den originale, slik at jeg fikk mothold mot dørken innvendig. Malte det som kommer under vann med epoksyprimer.

IMG_1856.JPG.7d54211b8e865954d8605ab64849c0fe.JPG

Ellers er det vel ikke noe i veien for å bruke kryssfiner med vannfast lim, men da ville jeg sauset den godt inn med treolje. På nye båter ser jeg også at det brukes plast. Ikke anbefalt å bruke syrefast stål, det kan gi korrupsjonsproblemer på motoren som er laget av aluminium.

• Create New...