Jump to content

Edit History

Førstefender

Førstefender

 

Ikke så mange singel installasjoner med drev som er kraftig nok skal du opp i 40-50knop.. 

Skal du ha ny motor eller brukt?

Billigst ville vel være et par brukte Mercruiser 250/300/320Hk D-tronic og et par Bravo 3 drev. Passer rett på fundamentene dine og hulla i hekken. 

Blir dobbel jobb og servicekostnader, men er ikke avskrekkende  hvis du gjør dette selv. 2 drev får også et "lett" liv i en lett båt, så hadde ikke vært så bekymret.

Har nå båt på 10tonn og 2 drev, gått 1100timer på samme drev, olja har samme farge på høsten som når de fikk ny olje på service, lengste strekket jeg har hatt er vel 60nm i 24knop, men har noe lignende hver sommer, 40-50nm i planfart.

 

Førstefender

Førstefender

Hadde tidligere enn Sunseeker 35 på 7tonn med 2 x 230hk Volvo. Denne gjorde 36-37knop på max og kunne cruise på "økonomi" fart på 25-27-knop.

Ikke så mange singel installasjoner med drev som er kraftig nok skal du opp i 40-50knop.. 

Skal du ha ny motor eller brukt?

Billigst ville vel være et par brukte Mercruiser 250/300/320Hk D-tronic og et par Bravo 3 drev. Passer rett på fundamentene dine og hulla i hekken. 

Blir dobbel jobb og servicekostnader, men er ikke avskrekkende  hvis du gjør dette selv. 2 drev får også et "lett" liv i en lett båt, så hadde ikke vært så bekymret.

Har nå båt på 10tonn og 2 drev, gått 1100timer på samme drev, olja har samme farge på høsten som når de fikk ny olje på service, lengste strekket jeg har hatt er vel 60nm i 24knop, men har noe lignende hver sommer, 40-50nm i planfart.

 

Førstefender

Førstefender

Hadde tidligere enn Sunseeker 35 på 7tonn med 2 x 230hk Volvo. Denne gjorde 36-37knop på max og kunne cruise på "økonomi" fart på 25-27-knop.

Ikke så mange singel installasjoner med drev som er kraftig nok skal du opp i 40-50knop.. 

Skal du ha ny motor eller brukt?

Billigst ville vel være et par brukte Mercruiser 250/300/320Hk D-tronic og et par Bravo 3 drev. Passer rett på fundamentene dine og hulla i hekken. 

Blir dobbel jobb og servicekostnader, men er ikke avskrekkende  hvis du gjør dette selv. 2 drev for også et "lett" liv i en lett båt, så hadde ikke vært så bekymret.

Har nå båt på 10tonn og 2 drev, gått 1100timer på samme drev, olja har samme farge på høsten som når de fikk ny olje på service, lengste strekket jeg har hatt er vel 60nm i 24knop, men har noe lignende hver sommer, 40-50nm i planfart.

 



×
×
  • Create New...