Jump to content

Edit History

FalconFantino 26

FalconFantino 26

nik0lai skrev 34 minutter siden:

Jeg mente at fartspotensiale til båten nok er 50+ knop, men jeg trenger ikke så mye selv.

Selv om det jo hadde vært kult. Men vil gjerne kunne klare 35 knop iallfall.. 

Det viktigste er jo egentlig at jeg kan marsje på ei grei fart, minst 25++ knop, 

med ett levelig støynivå og dieselforbruk..

Husk at Cobra krever høy fart for å komme skikkelig opp av vannet. Du bør nok satse på 28+ i masj fart for å få et fint forbruk og god oppførsel.  Cobra har dyp v-bunn så de krever litt ekstra power.  

Cobra 860/28 ble vesentlig mer behagelig i 30kn+

Holder på med en Falcon Fantino 26 nå og den har også et skrog som er i samme klasse som Cobra, men har litt mer bredde i forhold til lengde så den legger seg fint ved 26kn+  Skal på med 300-350hk utenbords på den og håper da å masje rundt 30kn

FalconFantino 26

FalconFantino 26

nik0lai skrev 27 minutter siden:

Jeg mente at fartspotensiale til båten nok er 50+ knop, men jeg trenger ikke så mye selv.

Selv om det jo hadde vært kult. Men vil gjerne kunne klare 35 knop iallfall.. 

Det viktigste er jo egentlig at jeg kan marsje på ei grei fart, minst 25++ knop, 

med ett levelig støynivå og dieselforbruk..

Husk at Cobra krever høy fart for å komme skikkelig opp av vannet. Du bør nok satse på 28+ i masj fart for å få et fint forbruk og god oppførsel.  Cobra har dyp v-bunn så de krever litt ekstra power.  

Cobra 860/28 ble vesentlig mer behagelig i 30kn+

Holder på med en Falcon Fantino 26 nå og den har også et skrog som er i samme klasse som Cobra, men har litt med bredde i forhold til lengde så den legger seg fint ved 26kn+  Skal på med 300-350hk utenbords på den og håper da å masje rundt 30kn

• Create New...