Jump to content

Edit History

Puntern

Puntern

Etter et lengre opphold med båten, grunnet jobb, hus og familie kom jeg endelig igang igjen. Har nå blitt ferdig med akterspeilet. Den ble limt og plastrert med epoxy. Brukte kryssfiner 12mm - 15mm -12mm i senter ved motorfeste. La 4 lag med duk på innsiden, håper og tror det er nok.

IMG_20180311_204356.jpg.01a60b9aebabd49b5c30bda700b2b90b.jpg

Liming av første panel, ble muligens litt stor fuge langs kantene

IMG_20180313_224208.jpg.95cf3ddc911832b59b17b6edeee74d42.jpg

Det ferdige reultatet, har lagt mange lag med strimler i overgang plate og skrog

Neste oppgave blir å fjerne dørken. Veldig spent på hvordan det ser ut under der. Håper jeg finner store ansamlinger av vann og vått treverk, da det vil gi meg en god forklaring hvorfor båten virker så tung.

Ved oppbygging av stringere tenker jeg å bruke forskalingsbord i gran og lime de fast med glassfibersparkel. deretter laminere  de med polyester og duk. Skal lage plass for bensintanken i senter under dørken.

Ser i andre poster at folk ribber PVC rør på langs og limer de fast i dørken, gjerne i forbindelse med fjerning av skum. Jeg tenker også på det, men forstår ikke helt hvorfor...  Trodde ikke polyester festet seg til PVC. Er der noen som har en god forklaring på hensikten med rørene

Puntern

Puntern

Etter et lengre opphold med båten, grunnet jobb, hus og familie kom jeg endelig igang igjen igang igjen. Har nå blitt ferdig med akterspeilet. Den ble limt og plastrert med epoxy. Brukte kryssfiner 12mm - 15mm -12mm i senter ved motorfeste. La 4 lag med duk på innsiden, håper og tror det er nok.

IMG_20180311_204356.jpg.01a60b9aebabd49b5c30bda700b2b90b.jpg

Liming av første panel, ble muligens litt stor fuge langs kantene

IMG_20180313_224208.jpg.95cf3ddc911832b59b17b6edeee74d42.jpg

Det ferdige reultatet, har lagt mange lag med strimler i overgang plate og skrog

Neste oppgave blir å fjerne dørken. Veldig spent på hvordan det ser ut under der. Håper jeg finner store ansamlinger av vann og vått treverk, da det vil gi meg en god forklaring hvorfor båten virker så tung.

Ved oppbygging av stringere tenker jeg å bruke forskalingsbord i gran og lime de fast med polyestersparkel. deretter laminere  de med polyester og duk. Skal lage plass for bensintanken i senter under dørken.

Ser i andre poster at folk bruker ribber PVC rør på langs og limer de fast i dørken, gjerne i forbindelse med fjerning av skum. Jeg tenker også på det, men forstår ikke helt hvorfor...  Trodde ikke polyester festet seg til PVC. Er der noen som har en god forklaring på hensikten med rørene

• Create New...