Jump to content

Edit History

thomasd

thomasd

Vi har overtatt en båt hvor forrige eier har flyttet septiktanken og satt inn en større. Ikke nok med at den står på skeiva og derfor er vanskelig å tømme samt ikke kan utnyttes optimalt, jeg frykter at han har gjort noen dårlige valg som medfører at det blir overtrykk og lekkasjer. Jepp, har vasket dette skottet for dritt er par ganger i sommer som var...

Som det fremgår av bildet under (beklager dårlig kvalitet) går det tynne lufterøret i en fin bane ned, gjennom vegg til neste skott (hvor tanken opprinnelig stod) og så derfra opp og ut. Jeg frykter at med litt skvulping i tanken så legger det seg septik her som i en vannlås, og det vil være klin umulig å få rengjort uten bruk av høyt trykk - enten luft eller vann.

Er folket enig? På forhånd, takk for innspill.

Mvh

Thomas

5a64504b5ecce_septik-1(1).jpg.dc79db21fcfc7b014498c651d905d958.jpg

thomasd

thomasd

Vi har overtatt en båt hvor forrige eier har flyttet septiktanken og satt inn en større. Ikke nok med at den står på skeiva og derfor er vanskelig å tømme samt ikke kan utnyttes optimalt, jeg frykter at han har gjort noen dårlige valg som medfører at det blir overtrykk og lekkasjer. Jepp, har vasket dette skottet for dritt er par gang i sommer som var...

Som det fremgår av bildet under går det tynne lufterøret i en fin bane ned, gjennom vegg til neste skott (hvor tanken opprinnelig stod) og så derfra opp og ut. Jeg frykter at med litt skvulping i tanken så legger det seg septik her som i en vannlås, og det vil være klin umulig å få rengjort uten bruk av høyt trykk - enten luft eller vann.

Er folket enig? På forhånd, takk for innspill.

Mvh

Thomas

5a64504b5ecce_septik-1(1).jpg.dc79db21fcfc7b014498c651d905d958.jpg

• Create New...