Chief_Engineer
Svar til Wallas Service: Og Wallas Service er involvert i Wallas vil en tro? Jeg har vært arbeidskollega til sjøs med han som driver Pyromax, som for øvrig også er maskinist, har kjøpt en selv (med kompis rabatt) og har rimelig god kontakt med han så jeg vet jo en del og han har også fortalt meg en del om dette. Er ikke så lenge siden de startet. Han har lagt ned mye i og få dette til og har visst betalt en god del for å få merket registrert gjennom fabrikanten, og som driver av merket også fått ny CE godkjenning i samarbeid med fabrikanten. Dette fordi de har andre modell betegnelser enn fabrikken , var det han fortalte meg. La merke til at Teerex over her skrev noe om å kjøpe CE merker på ebay osv.... jeg kan i alle fall garantere at Pyromax har sine saker i orden og har betalt rikelig for å få kontrollert produktene gjennom internasjonalt godkjent kontrollorgan. Og ja, jeg reklamerer gjerne for et produkt jeg har tro på, og ikke bare fordi jeg kjenner innehaveren. Jeg er i alle fall fornøyd med Pyromaxen min, en helt grei varmer, og det er greit å vite at det finnes, deler og service og at sakene har vært gjennom god kvalitetskontroll. Det som finnes på ebay kan vel selvsagt være bra saker, men det har man jo ingen garanti for. jeg har selv handlet alt mulig på ebay, handler du for eks fra selgere i Hong Kong og mailer med dem oppgir de nesten aldri navn (annet enn brukernavn) de har gjerne adresser som "suite 32" ett eller annet rom nummer et sted, (fiktive adresser) håver inn penger på folk som kjøper billige saker, gjerne oppgitt å ha garanti, men når du skal benytte deg av den, får du ikke tak i dem lenger. Jeg kunne kjøpt meg to varmere på ebay for prisen jeg betalte hos min tidligere arbeidskollega, men, tatt i betraktning at man har blitt lurt på ebay før, betalt store summer i toll og avgifter, og varen er nesten dobbelt så dyr som opprinnelig ebay pris når du endelig har fått den levert, nei da er det tryggere å kunne forholde seg til noen her i landet som kan levere til grei pris, og du vet hva du får, og har mulighet å få hjelp om noe oppstår.