Chief_Engineer
Svar til Wallas Service: ja ok, tenkte meg det ut fra bruker navnet ditt:-) var vel kanskje jeg som var litt ivrig ja, for jeg har sånn tro på dette, og som jeg sa har jeg så langt gode erfaringer med min varmer. Synes det er kjempebra at noen satser på dette for generelt så er det jo vanvittige priser visse andre merker opererer med, for saker som ikke alltid er like bra som langt billigere merker. Personlig har jeg vel vært litt sånn motstander av disse "haiene" som håver inn på diverse varer gjerne fint innpakket og framstilt som produsert alle andre steder enn i Kina, så viser det seg at de henter mesteparten av komponentene sine der. Er jo forståelig at de kanskje har en god kvalitetskontroll men det kan man også få andre steder i verden om man velger riktige samarbeidspartnere. Jeg vet en del om handel med Kina siden jeg selv har drevet med litt handel som bi-næring innenfor et annet område innen elektronikk fra Kina, innenfor det jeg drev med foregikk mye av det samme, forhandlere (også store kjente merker) drev å hentet alt mulig i kina men de sa ikke ett ord om det når de markedsførte produktene, jeg fikk jo vite av kineserne jeg handlet med ett og annet om hvem de ellers handlet med i bl. annet Norge. Grunnen til min ivrige "reklamering" om en skal kalle det det var som sagt at jeg har tro på merket/produktet og så var det vel litt irritasjonen om fenomenet som har oppstått om at alt som kommer fra kina er liksom ikke verdt noe, er visst ikke alle som tenker på mye vi har rundt oss i hverdagen og som vi er avhengige av kommer fra nettopp kina:-) Jeg kunne godt reklamert for Wallas også, men har for liten erfaring med merket, hadde en Wallas 2400 som jeg kjøpte brukt, byttet glødespiral, reingjorde potta og bytta termostat, gikk noen timer, så ble det dårlig varme og bare problemer, men for all del vet at Wallas er bra, men jeg orket ikke styret med å sende inn apparatet, betale flere hundre for en "analyse" om hva problemet kunne være og deretter måtte risikere et par tusen kr i betaling for "service" som varmt ble anbefalt på en websiden for service, og når jeg stilte helt konkrete spørsmål med beskrivelse av problemene fikk jeg til svar på denne siden "Vi anbefaler å sende apparatet til oss" osv.... etter litt googling så dukket det opp fine svar, som satte meg på sporet av årsak til problemet, og det endte med at jeg fiksa det selv, og vet du hva? hvor tror du jeg fikk tak i kortet til wallas apparatet? :-) jeg skjønner jo at nødvendigvis ikke var et originalt "Wallas kort" selv om det sto i annonsen at det var originalt, uansett, kortet ble montert og alle mine problemer var over. Wallasen funka som bare det, er solgt nå og så vidt jeg vet så har han som overtok den i full drift ennå. Nå var ikke dette noe ris til Wallas da, men bare min erfaring med dette. Til slutt kan jeg jo si til de som har sånn negativ tro på saker produsert i Kina, neste gang de reiser med ferge eller hurtigrute eller andre fartøyer som hurtigbåter , så kan de jo tenke på hvor mye elektroniske duppe ditter som inneholder kina elektronikk. Som maskinsjef arbeider jeg ofte med diverse saker som faktisk i enkelte tilfeller av leverandørene må "bestilles fra Kina" og som skal monteres opp mot for eks Tysk produsert maskineri, er ikke alltid at originalen finnes, og det blir av leverandørene sagt at de har en komponent som er tilsvarende som funker, derav Nytt begrep: Kinaferge:-)