Jump to content

Edit History

Ingper

Ingper

ozo skrev 33 minutter siden:

Jeg er sylfersk båteier, og tenkte at dette forumet var stedet å plukke opp nyttig informasjon. Stor var min skuffelse, da jeg ser at totalt inkompetente mennesker rådgir andre. Hvis forumet skal ha noen verdi, må det inneholde fakta; ikke synsing og troing. Det er direkte skremmende at man skal bli anbefalt å kortslutte batteriet sitt, slik "Lars H" gjør her.

For all del, bruk "Jørgen S" sitt forslag!!

Vad menar du ?  Det är inget fel på Jørgen S förslag, och batteriet blir inte alls kortslutet om man har minus sammankopplad och bara växlar plus (Lars H).

Det Jørgen S har ritat är en tvåpolig brytare, precis så som 99% av dem ser ut om man tittar på den från kontaktsidan. Plus och minus ligger på två helt skilda sektioner.

(Om du är sylfersk båtägare kanske man skall vara litt försiktig innan man påstår att några av forumets mer erfarna deltagare bara tror och tycker och inte förmedlar fakta när det gäller båtelektriskt....)

Ingper

Ingper

ozo skrev 31 minutter siden:

Jeg er sylfersk båteier, og tenkte at dette forumet var stedet å plukke opp nyttig informasjon. Stor var min skuffelse, da jeg ser at totalt inkompetente mennesker rådgir andre. Hvis forumet skal ha noen verdi, må det inneholde fakta; ikke synsing og troing. Det er direkte skremmende at man skal bli anbefalt å kortslutte batteriet sitt, slik "Lars H" gjør her.

Vad menar du ?  Det är inget fel på Jørgen S förslag, och batteriet blir inte alls kortslutet om man har minus sammankopplad och bara växlar plus (Lars H).

Det Jørgen S har ritat är en tvåpolig brytare, precis så som 99% av dem ser ut om man tittar på den från kontaktsidan. Plus och minus ligger på två helt skilda sektioner.

Ingper

Ingper

ozo skrev 28 minutter siden:

Vad menar du ?  Det är inget fel på Jørgen S förslag, och batteriet blir inte alls kortslutet.

Det han har ritat är en tvåpolig brytare, precis så som 99% av dem ser ut om man tittar på den från kontaktsidan. Plus och minus ligger på två helt skilda sektioner.

• Create New...