Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Det er mulig jeg må et ærend til Bristol til sommeren. Og da tenker jeg 1) det er sommer 2) jeg har seilbåt 3) det er morsomt å seile på havet... Dessuten kan det være greit å ha med seg hus på reisen så slipper vi å bo på dyre og dårlige engelske hoteller :smiley:

Satt og så på kartet i går, og det er jo en betta å seile (2000 nm)  - men er det mulig å seile feks fra Kristiansand gjennom Caledonia kanal - så ned til Bristol på la oss si 7-10 dager? Så retur via Engelske kanal slik at det hele blir en 4 ukers tur? Vær risiko får vi håndtere som det kommer. Om det blir Kiel kanalen eller rett opp Skagerak får kanskje været bestemme?

På havet bør vi greit kunne logge 150 nm/døgn gitt at vi har OK vind eller går for motor

Tenker det blir mye tid i sjøen - men det er helt greit det. Vi øver oss til langtur :smiley:

Noen som har tanker/tips/råd?

Bitteliten

Bitteliten

Det er mulig jeg må et ærend til Bristol til sommeren. Og da tenker jeg 1) det er sommer 2) jeg har seilbåt 3) det er morsomt å seile på havet... Dessuten kan det være greit å ha med seg hus på reisen så slipper vi å bo på dyre og dårlige engelske hoteller :smiley:

Satt og så på kartet i går, og det er jo en betta å seile (2000 vm)  - men er det mulig å seile feks fra Kristiansand gjennom Caledonia kanal - så ned til Bristol på la oss si 7-10 dager? Så retur via Engelske kanal slik at det hele blir en 4 ukers tur? Vær risiko får vi håndtere som det kommer. Om det blir Kiel kanalen eller rett opp Skagerak får kanskje været bestemme?

Tenker det blir mye tid i sjøen - men det er helt greit det. Vi øver oss til langtur :smiley:

Noen som har tanker/tips/råd?

• Create New...