Lenasmartin20 Startet 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2018 Hei båt folk! Jeg har nettopp publisert en båt app til android, og håper folk her kan tenke seg å prøve den! Jeg har prøvd å samle det meste av info som kan være kjekkt å ha lett tilgjenglig i båten på et sted! Den inneholder blant annet, kontakt infotil alle redningsskøytene, digitalt sjøkart, div havneinfo,værmelding og mulighet for strømming av radio og tv. Ønsker det skal bli en ideell båt app for alle norske båtfolk, så om dere vil prøve den, og det er noe dere føler mangler, f.eks din favoritt radio kanal, eller annen kjekk info jeg ikke har tenkt på, så bare si ifra her på forumet, så skal jeg prøve å fikse det! (slik ser ikonet ut!) appen finner du i google play butikken der du laster ned apper, bare såk på appen: baat smart, så dukker den opp :) fint med tilbakemeldinger, og informer gjerne folk du kjenner hvis du liker den! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Ble mer som en linksamling, som forsåvidt er greit nok. Men jeg sliter med å komme meg tilbake til appen, feks fra gulesider. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Burde vært koblet opp mot GPS så den går til egen posisjon i kart ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lenasmartin20 Svart 27.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Hei! Du har helt rett i at det faktisk bare er linker! Jeg trykker bare bakover knappen på telefonen min for å gå tilbake, men det går kanskje ikke på alle telefoner!? Hadde det vært bedre om kart o.l åpnet seg i nytt vindu istedenfor å bytte? Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 27.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Takk for tilbake meldinger, skal se om jeg kan legge til en gps pos. leser! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 For å komme tilbake til menyen etter at jeg har flyttet, zoomet eller gjort andre forandringer i kartet, så må jeg klikke meg bakover i alle forandringene før jeg kommer tilbake til menyen. Altså, hvis jeg har gjort for eksempel 30 flyttinger av kartet, så må jeg trykke 31 ganger på tilbakeknappen før jeg kommer meg tilbake til menyen. Og det er veldig håpløst. Savner GPS på kartet. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 27.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 OK! Skal sehva jeg kan få til :) Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 27.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 LALUNA II skrev for 7 timer siden: Burde vært koblet opp mot GPS så den går til egen posisjon i kart ;-) bellen skrev for 1 time siden: For å komme tilbake til menyen etter at jeg har flyttet, zoomet eller gjort andre forandringer i kartet, så må jeg klikke meg bakover i alle forandringene før jeg kommer tilbake til menyen. Altså, hvis jeg har gjort for eksempel 30 flyttinger av kartet, så må jeg trykke 31 ganger på tilbakeknappen før jeg kommer meg tilbake til menyen. Og det er veldig håpløst. Savner GPS på kartet. Hei! Da skal problemet med å komme tilbake til hovedsiden være løst! Ligger nå en hjem pil øverst i vinduet. Angående gps, så skal det egentlig komme opp gps pos om du markerer pila i søkefeltet, da vil du få din pososjon, men etter litt testing var det bare av og til det kom opp prikk med min posisjon! Fint om noen vil prøve om de får det til, og komme med tilbakemelding! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Da jeg søkte etter baat smart, fikk jeg ingen treff. Så søkte jeg etter baatsmart (uten den håpløse orddelingen), og da fant jeg appen Baat smart... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lenasmartin20 Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Key Freak skrev for 2 timer siden: Da jeg søkte etter baat smart, fikk jeg ingen treff. Så søkte jeg etter baatsmart (uten den håpløse orddelingen), og da fant jeg appen Baat smart... Det var rart! I går kom den fram på "baat smart" men helt riktig som du sier, i dag må en søke "baatsmart" i et ord for å finne den!? Det var merkelig! Grunnen til at jeg navnga den baat smart og ikke baatsmart, var i håp om å få flere søkertreff/installeringer når den kan komme opp på både baat og smart! Håper hvertfall du likte den, og gi gjerne en review og stjerne rangering i google play ;) Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 29.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Noen som har anledning til å teste om gps virker på sjøkart for meg og komme med tilbakemelding? Husk å trykke på pilen i søkefeltet og selvfølgelig skru på posisjon/stedsmarkering på telefonen din! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Jeg klarer ikke å få til GPS på appen. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 30.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 veldig rart! Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Vil gjerne prøve. Lastet ned appen, får beskjed om at den er installert, men finner den ikke på Ipaden? Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Kansje fordi det står i emnetittelen at det er til Android? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Takk. Jeg sier takk for meg. Fra idag, er det papikart og inbundne tabeller som gjelder igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Testet appen for et par dager siden. Gps virket ikke i sjøkartet, og kartet sentrerte seg et sted på Østlandet hver eneste gang. Det er en knapp med symbol som normalt sett indikerer at kartet skal sentreres på egen posisjon, men denne knappen har ingen funksjon i det hele tatt. Ser potensialet til appen, men noe utvikling gjenstår før jeg vil vurdere å installere/ bruke permanent. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Trond123 skrev for 1 time siden: Ser potensialet til appen, men noe utvikling gjenstår før jeg vil vurdere å installere/ bruke permanent. Ok, men er det stort potensiale her? Det er en lenkesamling. - Kontakt RS: En lenke til RS sin hjemmeside. RS har en egen app som tilfører mye funksjonalitet og har "nødknapp" som varsler direkte osv. - Sjøkart: Lenke til gulesider kart. Gulesider har egen app for bruk på sjøen som har vesentlig mer funksjonalitet, også i gratisversjonen. Tilsvarende med Eniro om man er i svenske farvann - Uthavner: Lenke til Båtmagasinet sin side som fungerer dårlig på mobile enheter. Gulesider og Eniro har innebygd markering for bunkers, gjestehavner osv. Finnes pr. i dag ikke noe virkelig godt oppslagsverk for havner i Norge, men Havneguiden er vel kanskje det mest komplette, men er en ganske dyr betalingstjeneste. Personlig syns jeg velihavn.no er best av de dårlige gratisguidene. Noen havner der har gode beskrivelser av innseiling og bilder. - Værmelding: Av alle værmeldingstjenester så er vel TV 2/Storm en av de som fungerer dårligst på sjøen. Kystvarsel eller tilsvarende fra yr er nok et langt bedre valg. Alternativt kunne en her linke til windity eller tilsvarende med veldig intuitivt grafisk grensesnitt. - Strøm radio/tv: Tja... lenke til noen tilfeldige radioer og tv- kanaler på nett. Her gjør innholdsleverandørene sine apper en langt bedre jobb. "Alt" dette i et gammelmodig grensesnitt med haltende funksjonalitet som også går tregt. Noen apper og lenker på en side på telefonen/nettbrettet vil gjøre en mye bedre jobb. Beklager. -- Ok, ikke noe galt med en lenkesamling men grensesnittet bør tilføre noe syns jeg. Pr. nå føles det bare tungvindt å måtte "gå gjennom" dette grensesnittet. Og det at en selv heller ikke kan velge innhold, feks yr i stedet for TV2, eller velihavn i stedet for båtmagasinet fungerer dårlig. Det som kunne være interessant var lenker til nettsteder med relevant info som ikke finnes gjennom en velfungerende app allerede. Da ramler RS, værmelding, uthavner, sjøkart og radio/tv bort. Og jeg ville søkt og funnet tidligere tråder hvor utviklere har vært inne her og fått tilbakemeldinger om hva båtfolk ønsket. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 1 hour ago, Pinkvin said: Ok, men er det stort potensiale her? Det er en lenkesamling. Med potensiale mente jeg en app som hadde all funksjonaliteten internt, i stedet for bare lenker. Helt enig med manglene du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Hei.med fare for å virke veldig negativ så virker det for meg litt rart å lage en "app" som er en samling av nettsteder som like godt kunne være samlet i bokmerker i chrome eller lignende. Skal dette fungere som en app må det tilføre en merverdi med å gjøre tjenestene mer tilgjengelig eller mer brukervennlige. Her presenteres de som netgsteder som åpnes og de åpnes i samme store format som appen gjør. Kart finnes det masse av, og gule sider sitt er ok men embark er bedre. Havneguider tror jeg har potensiale, men da bør apen samle uthavner å vanlige havner fra ulike nettsteder å presentere dem i en visningkanskje organisert på sted eller i kart eller anne lur måte? Kanskje med gps og forslag i nærheten? Brukerbilder og rating av havnene i og uthavnenen av appens bruker blandet i sammen med dette ville vært kult og nyttig og sikkert aktuelt for mange nye båtbrukere som meg, og ikke minst aktuelt på sommer-langtur. Barenswatch burde kanskje vært med? Rendyrk et konsept slik et dette blir bra, og ikke bare en samling av middelsmådige 3.parts tjenester. Beklager hvis jeg virker kritisk og negativ, men dette er det jeg ville ønsket meg og ikke masse nettsteder og enda en chat. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 En app som samlet havner fra gratistjenestene og presenterte de på en god måte, med lagring i appen av stedene iom at disse gratistjenestene ofte er ulidelig treg, ja det hadde vært noe. Men antagelig ikke lovlig.. Har i grunnen alltid savnet en app som har "alt" ifht havner og muligheter for å ligge over en natt, men sef. med mulighet til å sortere etter gjestehavn, uthavn, tilrettelagt uthavn, bolter og fortøyningsmuligheter, frihavner, dockspot, bøyer og gode ankringsplasser. Nå ligger denslags spredt overalt på nett og også i noen apper. Ser for meg en "nærmeste havn" mulighet, hvor man har huket av for type havn man ønsker, og så popper det opp en liste med avstand til bøye, ankringsplass, uthavn, gjestehavn osv. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 31.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Pinkvin skrev for 21 timer siden: Ok, men er det stort potensiale her? Det er en lenkesamling. - Kontakt RS: En lenke til RS sin hjemmeside. RS har en egen app som tilfører mye funksjonalitet og har "nødknapp" som varsler direkte osv. - Sjøkart: Lenke til gulesider kart. Gulesider har egen app for bruk på sjøen som har vesentlig mer funksjonalitet, også i gratisversjonen. Tilsvarende med Eniro om man er i svenske farvann - Uthavner: Lenke til Båtmagasinet sin side som fungerer dårlig på mobile enheter. Gulesider og Eniro har innebygd markering for bunkers, gjestehavner osv. Finnes pr. i dag ikke noe virkelig godt oppslagsverk for havner i Norge, men Havneguiden er vel kanskje det mest komplette, men er en ganske dyr betalingstjeneste. Personlig syns jeg velihavn.no er best av de dårlige gratisguidene. Noen havner der har gode beskrivelser av innseiling og bilder. - Værmelding: Av alle værmeldingstjenester så er vel TV 2/Storm en av de som fungerer dårligst på sjøen. Kystvarsel eller tilsvarende fra yr er nok et langt bedre valg. Alternativt kunne en her linke til windity eller tilsvarende med veldig intuitivt grafisk grensesnitt. - Strøm radio/tv: Tja... lenke til noen tilfeldige radioer og tv- kanaler på nett. Her gjør innholdsleverandørene sine apper en langt bedre jobb. "Alt" dette i et gammelmodig grensesnitt med haltende funksjonalitet som også går tregt. Noen apper og lenker på en side på telefonen/nettbrettet vil gjøre en mye bedre jobb. Beklager. -- Ok, ikke noe galt med en lenkesamling men grensesnittet bør tilføre noe syns jeg. Pr. nå føles det bare tungvindt å måtte "gå gjennom" dette grensesnittet. Og det at en selv heller ikke kan velge innhold, feks yr i stedet for TV2, eller velihavn i stedet for båtmagasinet fungerer dårlig. Det som kunne være interessant var lenker til nettsteder med relevant info som ikke finnes gjennom en velfungerende app allerede. Da ramler RS, værmelding, uthavner, sjøkart og radio/tv bort. Og jeg ville søkt og funnet tidligere tråder hvor utviklere har vært inne her og fått tilbakemeldinger om hva båtfolk ønsket. Takk for gode tilbakemeldinger, skal se hvilke forbedringer jeg kan få til! Dessverre strekker ikke mine datakunskaper lengre til enn å omgjøre en hjemmeside med diverse knapper og lenker til en app ;) Tanken er jo bare å samle alt på et sted, som du skriver så funker jo trolig apper og sider bedre å gå direkte inn i! Om du har konkrete forslag til andre tin som kunne væremed i appen, setter jeg pris på tilbakemelding om det! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Lenasmartin20 skrev 17 minutter siden: Om du har konkrete forslag til andre tin som kunne væremed i appen, setter jeg pris på tilbakemelding om det! Utover det jeg har påpekt.. nei det er en del av problemet. Det meste av innhold og oppslag en vil ha god tilgang på er dekket av en eller annen app som tilfører økt funksjonalitet på mange måter. Og da er vi egentlig tilbake til snarveier, eller hvilke apper man installerer på sin telefon/nettbrett. Men som nevnt: - Yr sitt småbåtvarsel eller windity i stedet for Storm, eller kanskje begge to, alle tre? Og kanskje link til en side som viser sanntid vær på div. fyr langs kysten, eller finnes det kun i app? Og link til webcams i havner, der det finns, er fint for å sjekke været og om det er ledige plasser. - Hjemmesiden til RS, pluss kanskje tlf nr til kyststasjonene, 120. Det er viktigere å kunne enn å ringe RS, syns jeg. Kanskje link til standard vhf prosedyre for mayday eller assistanse? - Og ang havner, ville også hatt link til velihavn.no. Og forsåvidt dockspot også, og oversikt over bøyene til knbf, pluss havnene under frihavne. Pluss kanskje en tilsvarende tjeneste for svenske farvann, lurer på om krysserklubben har det på nett. Og danskene har danske los med oversikt over havner, de vet jeg ligger åpent på nett. - Og for de som liker å gå på tur når de er på land, hva med en link til ut.no? (Har også egen, og veldig god, app da men...) Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 31.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Lenasmartin20 skrev 1 time siden: Takk for gode tilbakemeldinger, skal se hvilke forbedringer jeg kan få til! Dessverre strekker ikke mine datakunskaper lengre til enn å omgjøre en hjemmeside med diverse knapper og lenker til en app ;) Tanken er jo bare å samle alt på et sted, som du skriver så funker jo trolig apper og sider bedre å gå direkte inn i! Om du har konkrete forslag til andre tin som kunne væremed i appen, setter jeg pris på tilbakemelding om det! Handler dette om å utvikle en app, eller om at du lærer deg å kode? Om det er det første tror jeg lite på prosjektet, det begynner å bli mange gode apper på markedet allerede, og du skal ha en rimelig god ide for å få brukere. Om det er for å lære å kode, som er helt ok, så tror jeg folk ville sette pris på om det hadde stått innledningsvis. Kanskje du hadde fått ganske mange flere tilbakemeldinger også. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 31.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Da har jeg byttet kart hvis noen kan prøve om det funker! Litt bredere værmeldingsvalg, m blandt annet bølgevarsel og småbåtvarsel og alle kyststasjoner, samt info om alle vhf kanaler! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.