Jump to content

Kokeapparat fra Biltema, erfaringer?

toeverga

Recommended Posts

Har tenkt å få meg ett lite kokeapparat i min nye båt. Har hørt mye bra om dette:

http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Primus/Kokeapparat-22-kW-2000039807/

Er der noe å anbefale ? Det er hytte/styrhus på båten, men det er kanskje smartest å bruke dette ute?  Det er en Smartiner 21 fisher. Ser at storebroren 23 fisher har ett lignende som standard. 

Har et slikt i tursekken. Funker helt fint det men liker ikke at det blåser noe særlig.

Uhyre viktig i båt å tenke på at gassen synker ned, både i bruk og ved lagring. Husker ikke i farten om det har flammesikring, stod ikke noe i annonsen, men tror ikke det...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Helt ok apparat. Hør etter at det ikke suser i apparatet når du setter inn flasken, har hendt meg én gang at flasken av en eller annen grunn har blitt entret skjevt. Som beskrevet, det er ikke glad i vind, men jeg hadde helt klart turt å bruke det i et styrehus under oppsyn. Flasken tetter idet den blir tatt ut så du risikerer ikke lekkasje da. Den vil også tette idet du løser ut vippearmen, da spretter flasken ut avkoblingen og kan ligge i apparatet. Flaskene kan over tid ruste i fuktig miljø, men det forstår du sikkert.

Antagelig noe av det Biltema selger med mest nytte pr. krone.

Redigert av Shore (see edit history)

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Pinkvin skrev 1 time siden:

Tar type 4 sekunder å ta beholderen ut av disse apparatene. Så kan du lagre beholderen på sikkert sted etter bruk. 

Det burde vært beskrevet i bruksanvisningen, men det gjorde det ikke på min. Den jeg har er noen år gammel. Men det er en rimelig og grei dings. Kjøpte den for å varme vann til morrakaffen i uthavn. Når vi ligger kloss innpå andre båter som er sensible for støy. Slik har vi ikke ligget de siste fem årene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...