toeverga Startet 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2018 Har tenkt å få meg ett lite kokeapparat i min nye båt. Har hørt mye bra om dette: http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Primus/Kokeapparat-22-kW-2000039807/ Er der noe å anbefale ? Det er hytte/styrhus på båten, men det er kanskje smartest å bruke dette ute? Det er en Smartiner 21 fisher. Ser at storebroren 23 fisher har ett lignende som standard. Sitér dette innlegget Link to post
pabo Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Har et slikt kokeapparat fra biltema, syns det er vært pengene. Sitér dette innlegget Link to post
toeverga Svart 27.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Og du bruker det inne/ute? Hvordan fungerer beholder når du ikke bruker alt ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Beholderen tømmer seg sakte men sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Har et slikt i min båt fungerer helt utmerket. Det var opprinnelig et Origo rødspritapparat men det stinket og tok en evighet og koke på så det ble erstattet med dette. Angrer ikke på det. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Går vel greit, men ha respekt for gass om bord i båt, når det ikke er et fast gassanlegg.. Om det er lovlig og bruke innendørs i båt er jeg usikker på... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Har et slikt i tursekken. Funker helt fint det men liker ikke at det blåser noe særlig. Uhyre viktig i båt å tenke på at gassen synker ned, både i bruk og ved lagring. Husker ikke i farten om det har flammesikring, stod ikke noe i annonsen, men tror ikke det... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Hulda skrev 1 time siden: Beholderen tømmer seg sakte men sikkert. Tar type 4 sekunder å ta beholderen ut av disse apparatene. Så kan du lagre beholderen på sikkert sted etter bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 (redigert) Helt ok apparat. Hør etter at det ikke suser i apparatet når du setter inn flasken, har hendt meg én gang at flasken av en eller annen grunn har blitt entret skjevt. Som beskrevet, det er ikke glad i vind, men jeg hadde helt klart turt å bruke det i et styrehus under oppsyn. Flasken tetter idet den blir tatt ut så du risikerer ikke lekkasje da. Den vil også tette idet du løser ut vippearmen, da spretter flasken ut avkoblingen og kan ligge i apparatet. Flaskene kan over tid ruste i fuktig miljø, men det forstår du sikkert. Antagelig noe av det Biltema selger med mest nytte pr. krone. Redigert 27.Januar.2018 av Shore (see edit history) Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Hulda Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Pinkvin skrev 1 time siden: Tar type 4 sekunder å ta beholderen ut av disse apparatene. Så kan du lagre beholderen på sikkert sted etter bruk. Det burde vært beskrevet i bruksanvisningen, men det gjorde det ikke på min. Den jeg har er noen år gammel. Men det er en rimelig og grei dings. Kjøpte den for å varme vann til morrakaffen i uthavn. Når vi ligger kloss innpå andre båter som er sensible for støy. Slik har vi ikke ligget de siste fem årene. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Jeg har den doble, og bruker den hvis jeg ikke har strøm. Fungerer bra syns jeg?? Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Biltema sin har ikke tennsikring, så bør egentlig bare brukes utendørs. Den finnes med tennsikring også, men koster litt mer: https://www.maritim.no/minikjokken-1-bluss-for-bat Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Shore Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Kan man bruke Biltemas gassbokser på utgaven fra Maritim? Koster en del mindre enn Maritim sin. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
KennethStrand Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Biltemas gassbokser kan fint brukes. De er sikkert laget på samme fabrikken. Jeg har en gassovn fra Maritim og jeg bruker gassen fra Biltema. Den har funket i snart 10 år nå. Sitér dette innlegget Link to post
toeverga Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Men forskjellen må maritim og biltema er flammesikring og 200 kr.? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Finnes mye om dette i forumet: https://baatplassen.no/i/search/?&q=biltema kokeapparat&sortby=newest og her: Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Fjordgubbe Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Siglo skrev for 12 timer siden: Biltema sin har ikke tennsikring, så bør egentlig bare brukes utendørs. Den finnes med tennsikring også, men koster litt mer: https://www.maritim.no/minikjokken-1-bluss-for-bat 200 for flammesikring betaler eg gjerne! Greit apparat i mindre båt. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Jeg har den fra Maritim, fungerer utmerket for en daycruiser uten fast bysse, enkel å bruke. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.