Fusebox Startet 20.Juli.2005 Del på Facebook Startet 20.Juli.2005 Hei. Finnes det en giver et sted på denne motoren som kan gi signal til en turteller elektronisk ? Jeg vet at det ofte hentes ut på "W" utgangen på en dynamo, men min dynamo har ikke denne. Det er imidlertid 2 andre tilkoblinger (i tillegg til + og -), men disse gir bare ut 12V. Antar at det er til ladelampe. Bruker man da givere på veivaksling eller tilsvarende for å hente turtall ? Håper på tips, og takker på forhånd. Mvh, Are Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 orginalt er der vel en egen turtallsgenerator montert på motoren.den finner du mest sansynlig i forbindelse med diesel eller sjøvannspumpen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 Men det er ikke noe stort problem å lage til et "w" uttak på dynamoen din. Ta et lite søk i innleggene her, så finner du en utførlig anvisning til hvordan dette gjøres. Jeg har nemlig gjort det samme selv etter anvisninger herfra . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arvid_A Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 W-uttak lager du ved å koble deg til en av feltviklingene på dynamoen (på "innsiden" av likeretterbroen) - se tegning og forklaring på Ingars hjemmeside (ligger under "Lading"): http://iotech.no/baat/artikler/index.htm Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.Juli.2005 Del på Facebook Svart 22.Juli.2005 PÅ min motor 4.107 sitter det en elektronisk giver rett bak dieselpumpen med to sorte skrukoblinger forøvrig VDO instrument som er orginalt til den Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Cirkeline Svart 22.Juli.2005 Del på Facebook Svart 22.Juli.2005 Vær oppmerksom på at turteller opp mot orginal giver fra VDO ikke nødvendigvis fungerer mot W-utaket på generatoren. XD3P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.