BØstrøm Startet 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2018 For første gang ble jeg sittende og se på profilen til enkelte jeg har lagt merke til her på Båtplassen. Ikke for å glemme noen, men de jeg husker, reflekterer vel at det de svarer på, og skriver om, interesserer meg. Komodo, Jørg Becker, Framtia, Servicemanden, Hulda og Lars, for å nevne noen. Her topper vel Lars lista, med over 17000 innlegg. Og for noen innlegg. Har nesten klart å lære meg hva galvanisk korrosjon er for noe, med tegninger og greier, og flere navn dukker ofte og gjentatte ganger opp når jeg søker emner, for å lese meg opp på noe. For min egen del har jeg rundt 400 innlegg, og svært mye av det pga spørsmål jeg vil ha svar på. Føler meg nesten som en misbruker av andres kunnskap. Måtte bare si noe om det... Takk for det dere har skrevet, og interessert dere i, og at dere stadig gidder. Håper Båtplassens 1,6 millioner innlegg er sikret på sikker server, dypt inne i fjellet ett sted, med bacup, dypt inne i fjellet ett annet sted... Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Støttes. Tror det hjelpsomme og informative forumet var en stor del av hva som gjorde jeg tok skrittet fra komplett landkrabbe til å skaffe større båt da jeg visste det alltid var et sted jeg kunne finne svar på ting og med stor sannsynlighet få hjelp når jeg trengte det. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Forumet er unikt for oss båtfolk. Takket være forumet og mange hyggelige båtfolk har vi i Astor fått en stor vennekrets her inne som vi setter stor pris på. Hjelpsomheten er stor. Vi har hatt mange sammenkomster og opplevelser som vi ser tilbake på med glede. Takk, alle sammen! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kenneth82 Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Tiltredes! Har fått, og får fortsatt, mye god hjelp og bistand på dette forumet - samt mange timer med underholdning Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Ja, 3 timer med Båtplassen overgår de fleste TV kvelder. Og til Astor, du burde jo også vært nent i overskriften... Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Melder meg på en slik hyllest, det er veldig mange som bør nevnes, listen kunne blitt meget lang. Har allikevel lyst til å nevne noen med utenlandsk bakgrunn, nemlig Gunga Din, Svensk og Major Andy, som hver, på sine lune måter gir oss nyttig informasjon om forhold i de utland vi beveger oss mest i. Mange av oss har mye og lære av disse folkene, ikke bare faglig, men også av måten de henvender seg til oss på. Har aldri sett de har bidratt til én eneste krangel, eller kommet med én eneste nedlatende setning, uansett hvor høy temperatur enkelte tråder kan få. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
BØstrøm Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Ett meget klokt innlegg. Jeg kommenterer ikke utover det.... Sitér dette innlegget Link to post
SixPence Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Enig med deg BØstrøm, har brukt forumet som en kunskapsbase og fått svar på utallige spørsmål jeg har hatt ved å lete gjennom gamle tråder. Tusen takk til alle dere som deler og svarer på spørsmålene Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Den som gir, den får?. Baatplassen har lært meg mye av det jeg jeg kan om båt. Ikke minst har jeg lært at det meste kan ordnes med god hjelp herfra ? Mange medlemmer kommer og går gjennom årene, og aktiviteten deres varierer. Listen over bidragsytere er lang. Noen av de som ga mest er ikke blant oss lenger heller. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Av « utlendinger» fortjener også pam hederlig omtale for sine grundige og informative innlegg. Har virkelig oppgradert båtene med lekre og praktiske løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Dette forumet har hjulpet meg mye, helt fra jeg først ble medlem. Alt fra tekniske ting til reise/rutetips på langturer. Det at forumet fremdeles blomstrer vitner om at det drives på en skikkelig måte, og har dedikerte brukere. De fleste våtvennene vi har, kom vi i kontakt med via dette forumet. Det er vi brukere som sørger for å holde liv i det, og det må vi bare fortsette med. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 30.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Anseelig mengde innlegg fra deg også Tom. Burde vel også vært nevnt i overskriften, sammen med mange fler. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Stemmer i med ros til alle som bidrar med masse kunnskap og underholdning. Uten forumet (og Youtube) hadde vi neppe hatt båt lenger, men med inspirasjon og DIY kunnskap herfra ordner jeg det meste av mekk og vedlikehold selv. Blir feil å dra frem noen spesifikke, er så mange som tyter over av båtkunnskap her. Vi sees på Borgen til våren ? håper jeg en dag kan bidra med mer enn spørsmål. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Rolf Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 “The best forum ever”, for å omskrive et gammelt uttrykk. Har vært med en stund og vet at her kan jeg finne info om alt som er båtrelatert, skrevet av kyndige folk, ingen nevnt, ingen glemt. Heder og ære til alle bidragsytere og ikke minst til @Ingar og de som hjelper han med forumdriften, det være seg med det it messige eller som moderatorer. Stort hurra! Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
glalaks Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Jeg bladde gjennom hele båtforumet da jeg ble medlem. Lærte mye på de månedene? selv om karakterene på skolen det samme året ble litt mindre bra. Alltid noe å lære her.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.