Midtpinne
Mouche skrev for 9 timer siden:Litt underlig at så mange her ofte snakker om å ta vare på vår stolte kultur, ikke minst hva angår sjøen, men å ivareta akkurat denne skiken mht flagget, ja den driter man i. Hvorfor det?
Her tror jeg du bommer. Er vel gjerne de som ofte snakker om å ta vare på vår stolte kultur, ikke minst hva angår sjøen, som ender opp som flaggpoliti.
Og dermed ødelegger de selv slik at andre mister respekt for dem, flagget og alle de andre stolte tradisjonene de presser ned over hodet på andre. Og det stort sett av den enkle grunn at de er historieløse og har liten eller ingen forståelse for andre og deres situasjon. Det er lett å bli en tufs som ødelegger det man prøver å bevare.
Jeg flagger når det passer meg, jeg flagger når jeg føler glede og når noe bør feires. Jeg har forsåvidt rett til å flagge med et par andre flagg enn det norske også, og det hender det jeg gjør. Av og til flagger jeg til og med med flagg som jeg ikke kan si å ha tilhørighet til bare for å vise respekt til de som har tilhørighet til det.
La flagget være noe vi bruker for å vise glede og stolthet.