Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Jens_P skrev for 10 timer siden:

Kultur endrer seg. Det som var utenkelig og brudd på skikk og bruk tidligere er ikke lenger det i dag. Det som tidligere ble møtt med "sånn gjør man ikke" er i dag "helt greit" og "innafor". Det er egentlig en kamp mellom de som prøver å stoppe samfunnsutviklingen og de som vil videre til noe nytt (og bedre?).

Se på bildene under (uten å henge ut de som er avbildet), de viser en måte å behandle det norske flagget på som var utenkelig for et par generasjoner siden. I dag er dette innenfor normal adferd og ikke noe som skaper overskrifter. Det samme er det med flagging på fritidsbåt, vi ser helst at flaggtidene for det offentlige følges, men det er ikke så nøye lenger (for mange) om det ikke følges. 

ee7a2b328b3a86568605d26d92059350?auto=fo

802aabdd-5af4-416e-8761-016db8e5c9ac?fit

Dette synes jeg ikke noe om. Flagget (om det er det norske eller annen nasjonens) bør vises såpass respekt at man ikke bruker det til sjal, bord duk, strandhåndkle, regnfrakk eller annet nedverdigende tull.  Samme om du er blitt verdensmester i en eller annen idrettsgren. Men det å glemme og tar inn flagget på et bestemt tidspunkt på kvelden på sjøen har jeg virkelig problemer med å ta alvorlig. Personlig så la jeg ofte være å flagge når vi er på båttur og legger til for natten- Særlig i lommekjente nærområder.  For det hender ofte at jeg er så dritings ut på kvelden at jeg ikke har noe å gjøre oppe på dekk og så mener jeg det ville vert respektløs for en full mann å rote med flagget.

PiperBill

PiperBill

Kultur endrer seg. Det som var utenkelig og brudd på skikk og bruk tidligere er ikke lenger det i dag. Det som tidligere ble møtt med "sånn gjør man ikke" er i dag "helt greit" og "innafor". Det er egentlig en kamp mellom de som prøver å stoppe samfunnsutviklingen og de som vil videre til noe nytt (og bedre?).

Se på bildene under (uten å henge ut de som er avbildet), de viser en måte å behandle det norske flagget på som var utenkelig for et par generasjoner siden. I dag er dette innenfor normal adferd og ikke noe som skaper overskrifter. Det samme er det med flagging på fritidsbåt, vi ser helst at flaggtidene for det offentlige følges, men det er ikke så nøye lenger (for mange) om det ikke følges. 

Dette synes jeg ikke noe om. Flagget (om det er det norske eller annen nasjonens) bør vises såpass respekt at man ikke bruker det til sjal, bord duk, strandhåndkle, regnfrakk eller annet nedverdigende tull.  Samme om du er blitt verdensmester i en eller annen idrettsgren. Men det å glemme og tar inn flagget på et bestemt tidspunkt på kvelden på sjøen har jeg virkelig problemer med å ta alvorlig. Personlig så la jeg ofte være å flagge når vi er på båttur og legger til for natten- Særlig i lommekjente nærområder.  For det hender ofte at jeg er så dritings ut på kvelden at jeg ikke har noe å gjøre oppe på dekk og så mener jeg det ville vert respektløs for en full mann å rote flagget.

PiperBill

PiperBill

Dette synes jeg ikke noe om. Flagget (om det er det norske eller annen nasjonens) bør vises såpass respekt at man ikke bruker det til sjal, bord duk, strandhåndkle, regnfrakk eller annet nedverdigende tull.  Samme om du er blitt verdensmester i et eller annen idrettsgren. Men det å glemme og tar inn flagget på et bestemt tidspunkt på kvelden på sjøen har jeg virkelig problemer med å ta alvorlig. Personlig så la jeg ofte være å flagge når vi er på båttur og legger til for natten- Særlig i lommekjente nærområder.  For det hender ofte at jeg er så dritings ut på kvelden at jeg ikke har noe å gjøre oppe på dekk og så mener jeg det ville vert respektløs for en full mann å rote flagget.

• Create New...