Jump to content

Edit History

Ida Marie III

Ida Marie III

Pinkvin skrev for 2 timer siden:

Hvilke tradisjoner? Når jeg og familien gikk med snekke fra vestlandet til Stavern på starten av 70 tallet, dvs langs hele strekket av det som nå er "Sørlandet" så var det så og si ingen fritidsbåter, ingen marinaer, ingen vannkraner eller strøm på kaia for "båtturister". Vi ble tatt for å være fant og folk kom å spurte om vi hadde "noe å selge". 

Det samme var det som slo meg også...

Kan virkelig ikke huske at vi var opptatt av flaggregler når vi nøt sommeren på sjøen på 60 tallet...

Men sofa seileren kjenner nok tradisjonene best...

Som sagt, gjelder å ha et avslappet forhold til dette...det gjelder også om noen skulle påpeke at flagget ditt er oppe etter kl 21.00

Ida Marie III

Ida Marie III

Pinkvin skrev for 2 timer siden:

Hvilke tradisjoner? Når jeg og familien gikk med snekke fra vestlandet til Stavern på starten av 70 tallet, dvs langs hele strekket av det som nå er "Sørlandet" så var det så og si ingen fritidsbåter, ingen marinaer, ingen vannkraner eller strøm på kaia for "båtturister". Vi ble tatt for å være fant og folk kom å spurte om vi hadde "noe å selge". 

Det samme var det som slo meg også...

Kan virkelig ikke huske at vi var opptatt av flaggregler når vi nøt sommeren på sjøen på 60 tallet...

Men sofa seileren kjenner nok tradisjonene best...

• Create New...