Gunga Din
Stola skrev On 3.2.2018 at 14.29:Min "clone" kjøpte jeg på Ebay, 9 toms lengde. Oppgradert med noen deler fra Sailrite...
Pedalen som fulgte med var ikke bra. Den var langt fra progressiv, mer som on-off.
Innpakningen er tynn isopor og min maskin hadde noen transportskader som jeg fikset selv. Support fra fabrikken var velldig bra, og etter noen justeringer syr maskinen velldig bra.
min «clone» kjøpte jeg fra Kina...en SEW*Line.....
og kompletterte direkte med ett Monsterhjul...og bygget en liten trekasse som har akk de yttre mål som maskinen har (lest att mange langturseilere klager på treboksen til Sailrite, att den er for stor å ha ombord)
jeg har erstattet en del detaljer med Sailrite-detaljer, jeg følte meg fram i maskinen for å finne slark, det fann jeg i under-tråden og i den lille detaljen til høyre en skli-skinne, som reglerer bredden på Zig-Zag sømmen.
ovenstående deler var sikkert ikke nødvendig, men passet på å skifte ut disse også.
kanskje borde ‘stich’/søm -lengde platen som sitter på framsiden maskin vare nødvendig, på den kan man stille så att fram resp bak søm blir like lange, for å få en pen søm
etter att disse detaljer er utskiftet, så syr den som en drøm.....
til beveglige deler som sklir inne i maskinen bruker jeg Biltema Molybdendisulfidfett og til resterende vanlig symaskinsolje
Belysning.....
og sen kjøpte jeg en ferdig bag til maskinen
i tillegg kjøpte jeg her hjemme en Dremel gass-driven lodde-bolt
Gaslödkolv DREMEL Versatip (2000-6) 6-i-1 - köp på HORNBACH.se