Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

I min passet alle delerne til Sailrite,  med ett unntak, det kom med en ny arm med stitch/søm-lengde platen......armen fra Sailrite var mye klenere, så jeg beholdt originalen.

det er en sak som jeg funnet viktig.......og det er ‘timing og avstand’ da nålen er nede for å hente opp undertråden !

1) først av alt, att nålen går ned til rett vende-pkt.......

når nålen er i sin laveste pkt.....så skall man ha 16mm, målt fra toppen av stangen (som holder nålen)....til det øvre   festet og så bruker man en #20 nål

2) sen er det ‘timing’, dvs ‘hook’en som fanger overtråden, den skall vare 3,2-4,7mm til venstre om nålen, da nålen er på sin laveste pkt. finn en passende skrutrekker med blad som har den bredden....å sjekk

3) når nålen er på veg opp.....og ‘hook’en er midt for nålen, da må avstandet fra overkant øyet og opp til hooken vare maks 1mm....

sen avstand

4) hooken skall ligge veldig nærme nålen, men ikke ‘touche’......

hvordan man stiller dette framkommer av Sailrites video

eller denne

https://www.sailingsvsarean.com/single-post/2018/04/10/REX-Sewing-Machine---Supplementary-Manual

Gunga Din

Gunga Din

I min passet alle delerne til Sailrite,  med ett unntak, det kom med en ny arm med stitch/søm-lengde platen......armen fra Sailrite var mye klenere, så jeg beholdt originalen.

det er en sak som jeg funnet viktig.......og det er ‘timing og avstand’ da nålen er nede for å hente opp undertråden !

1) først av alt, att nålen går ned til rett vende-pkt.......

når nålen er i sin laveste pkt.....så skall man ha 16mm, målt fra toppen av stangen (som holder nålen)....til det øvre festet

og så bruker man en #20 nål

2) sen er det ‘timing’, dvs ‘hook’en som fanger overtråden, den skall vare 3,2-4,7mm til venstre om nålen, da nålen er på sin laveste pkt.

finn en passende skrutrekker med blad som har den bredden....å sjekk

3) når nålen er på veg opp.....og ‘hook’en er midt for nålen, da må avstandet fra overkant øyet og opp til hooken vare maks 1mm....

sen avstand

4) hooken skall ligge veldig nærme nålen, men ikke ‘touche’......

hvordan man stiller dette framkommer av Sailrites video

eller denne

https://www.sailingsvsarean.com/single-post/2018/04/10/REX-Sewing-Machine---Supplementary-Manual

• Create New...