Jump to content

Noen tips på rimelig klone av walking foot Sailrite - symaskin ?

Jonesy

Recommended Posts

Big Horn skrev for 15 timer siden:

Det er vel en grunn til at orginalvaren som er produsert i land uten barn og slaver som arbeidere holder en helt annen kvalitet enn kina-kloner. Med alderen har jeg utviklet et veldig bevisst forhold til dette, og foretrekker å kjøpe brukte kvalitetsvarer fremfor dritt fra kina som sjelden overbeviser. Da tenker jeg også miljøaspektet rundt dette. Det verste jeg gjør er å skrote utstyr grunnet dårlig kvalitet eller ikke-eksisterende tilgang på reservedeler.

vet du noe konkret om disse symaskiner og barne- eller slave-arbeid ?...så syng ut !

jeg har jobbet proft med utlands-innkjøp, for en Internordisk konsern, vi hadde eget innkjøpskontor i Shanghai, med ett 15-tal egne kineser ansatte !

Disse lokale ansatte hjelpt oss med all oppfølging.....kvalitet, arbeidsmiljø, miljø etc etc

Ikke en eneste av våre kinesiske leverandører hadde barn i arbeid !

nå kjøpte vi ikke symaskiner uten bygg-relaterte varer.......

da det kommer til kvalitet, så får du den kvalitet du etterspør, fra Kina.

har du inget krav til kvalitet, uten bare etterspør laveste pris,...ja da får du det :smiley:

Thostr skrev for 13 timer siden:

Jeg foretrekker også å kjøpe kvalitetsvarer. Jeg tror det er god grunn til å mistenke at de mer generiske maskinene som selges som 'like Sailrite' på Aliexpress og andre steder er av vesentlig lavere byggekvalitet, det vil sikkert @Gunga Din også være med på. Prisforskjellen er imidlertid enorm! Så jeg skjønner at det kan være fristende, særlig all den tid at maskinene framstår som identiske. 

jeg også.....

Jeg har sydd for lite på min modifiserte ‘kina-clone’ for å uttale meg !...er jo ikke sikkert den holder i lengden.

Selvsagt så holder en original Sailrite maskin en høyere standard, det er det man betaler for ! Og Sailrite-folket, super hjelpsomme, har jo en lang erfaring av maskinen og vet hvilke deler som er kritiske og innstillinger på maskinen.

jeg syr for lite, tykker jeg.......hadde jeg sytt mye, skulle jeg ikke kjøpt hverken en Sailrite eller clone......da hadde jeg kjøpt en brukt industri-symaskin, gjerne med lang arm

men til det lille jeg syr og reparerer så tror jeg att clonen kommer gjøre jobben !

S/Y Gunga Din

4 hours ago, Gunga Din said:

vet du noe konkret om disse symaskiner og barne- eller slave-arbeid ?...så syng ut !

jeg har jobbet proft med utlands-innkjøp, for en Internordisk konsern, vi hadde eget innkjøpskontor i Shanghai, med ett 15-tal egne kineser ansatte !

Disse lokale ansatte hjelpt oss med all oppfølging.....kvalitet, arbeidsmiljø, miljø etc etc

Ikke en eneste av våre kinesiske leverandører hadde barn i arbeid !

nå kjøpte vi ikke symaskiner uten bygg-relaterte varer.......

da det kommer til kvalitet, så får du den kvalitet du etterspør, fra Kina.

har du inget krav til kvalitet, uten bare etterspør laveste pris,...ja da får du det :smiley:

jeg også.....

Jeg har sydd for lite på min modifiserte ‘kina-clone’ for å uttale meg !...er jo ikke sikkert den holder i lengden.

Selvsagt så holder en original Sailrite maskin en høyere standard, det er det man betaler for ! Og Sailrite-folket, super hjelpsomme, har jo en lang erfaring av maskinen og vet hvilke deler som er kritiske og innstillinger på maskinen.

jeg syr for lite, tykker jeg.......hadde jeg sytt mye, skulle jeg ikke kjøpt hverken en Sailrite eller clone......da hadde jeg kjøpt en brukt industri-symaskin, gjerne med lang arm

men til det lille jeg syr og reparerer så tror jeg att clonen kommer gjøre jobben !

Ja armen er crux-et på disse kompakte walking-foot-maskinene. Men er utrolig hva man kan få inn under bare man ruller sammen kompakt. 

Sying er fantastisk off season-aktivitet, mestring og glede all the way! 

6 minutes ago, Gunga Din said:

jepp sying er kult.......men som med alt håndverk...så er det mye øvning innen man får det bra.......så kan man studere detaljer på proff-sydde seil / kalesjer for å se hur det skall se ut..........

Enig. Halve gleden er å bli bedre. Og det blir godt nok til praktisk anvendelse nesten med en gang. Er morsomt å studere andre sitt nålarbeid også, ny dimensjon ved turer på bryggene. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...