elgsnes74 Startet 2.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2018 Hei. Ønsker å sette inn en defroster i min Brofjord 36 med en ford sabb 2715e 1983 mod. saltvannskjølt. Marinisert av Bowman. Har hørt at det er for lav tempratur på disse (60 grader) Det er allerede innstalert VV tank. Noen som har formeninger? Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 2.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2018 er vel ikke saltvannskjøling på motor . den har ferskvannskjøling på motor med termostat og saltvannskjølt varmeveksler Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2018 Du skriver den har VV tank, den er vel tilkoblet motoren med kjølevannsslanger, eller? Sitér dette innlegget Link to post
elgsnes74 Svart 2.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2018 Ja, fannefjord 2 ,det er nok sant. Men vil jeg få nok tempratur på dette(ferskvannet)til å effektivt drive en https://www.maritim.no/eberspacher-defroster-5kw-12v#.WnS_pujOVPY.. forden har jo lav driftstemp. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 2.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2018 Den trenger da ikke å gå så kaldt vel? Her har du en 82 grader thermostat, f.eks. https://www.asap-supplies.com/eu/engine-spares-gearboxes/engine-spare-parts/ford-engine-parts/ford-2714-and-2715e-engine-spares/engine-thermostat-82-degrees-c Sitér dette innlegget Link to post
elgsnes74 Svart 2.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2018 Ja det var jo noe å tenke på. Kommer til å førsøke å legge inn defrosteren før VV tanken, Hvis det ikke blir varmt nok får vi bytte termostat:) Takk. Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 2.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2018 Mine 2714e går på 82c, men ble litt i tvil om hva som er riktig nå :p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.