Jump to content

Edit History

Sjøbliss

Sjøbliss

Vokste opp med båter fiske og sjøliv men giftet meg med en landkrabbe og fikk tre barn på østlandet. Hverdagen gikk så vidt ihop økonomisk i mange år før en dag jeg fikk åpning for å kjøpe båt. Første båt klinka vi skikkelig til med en Nidelv 300 Sport og vi forelsket oss alle i livet på sjøen. Hver helg er som en ferie, kommer hjem ladet på selve livet og samholdet i kjernefamilien. Det er sykt hvor langt fra hverdagen man kommer bare to nautiske mil utenfor hjemmehavn. 

Nå har vi oppgradert til en Nor Star 350 for at alle skal få plass til å sove godt. Helgeturer er den mest brukt til men også sommerferie. Ungene krever en sydentur i ny og ne så litt kompromisser må gjøres. 

Berikende er det også med alle de hyggelige folkene man møter. Det sosiale livet i havner og uthavner er helt forskjellig fra alle andre steder jeg har vært. Er utrolig gøy å møte folk igjen, år etter år. Og selvsagt de nye møtene men flotte og hjelpsomme båtfolk. 

Ankerdrammen på Borøya med fornøyde barn som fisker krabbe og sola som sakte synker ned i havet mens man puster inn endorfiner kan ikke måles i verdi. Tror jeg blir yngre hver helg jeg er i båten. 

Sjøbliss

Sjøbliss

Vokste opp med båter fiske og sjøliv men giftet meg med en landkrabbe og fikk tre barn på østlandet. Hverdagen gikk så vidt ihop økonomisk i mange år før en dag jeg fikk åpning for å kjøpe båt. Første båt klinka vi skikkelig til med en Nidelv 300 Sport og vi forelsket oss alle i livet på sjøen. Hver helg er som en ferie, kommer hjem ladet på selve livet og samholdet i kjernefamilien. Det er sykt hvor langt fra hverdagen man kommer bare to nautiske mil utenfor hjemmehavn. 

Nå har vi oppgradert til en Nor Star 350 for at alle skal få plass til å sove godt. Helgeturer er den mest brukt til men også sommerferie. Ungene krever en sydentur i ny og ne så lite kompromisser må gjøres. 

Berikende er det også med alle de hyggelige folkene man møter. Det sosiale livet i havner og uthavner er helt forskjellig fra alle andre steder jeg har vært. Er utrolig gøy å møte folk igjen, år etter år. 

Ankerdrammen på Borøya med fornøyde barn som fisker krabbe og sola som sakte synker ned i havet mens man puster inn endorfiner kan ikke måles i verdi. Tror jeg blir yngre hver helg jeg er i båten. 

• Create New...