Jump to content

Edit History

Astor

Astor

Etter ti år med Grand Banksén må jeg si jeg var skeptisk til å forlate denne flotte båten. Men, som alt annet, alt til sin tid. Kroppen ville ikke lenger . Mye jobb å holde en gammel dame velholdt.

Det ble at vi jaktet på en lukket båt rundt tredve fot og med lite treverk innvendig. 

Og hva endte vi opp med? En båt med åpen løsning, smekkfull av deilig treinnredning. Vi har brukt båten i 1 1/2 år og to fulle vintre. Vi angrer ikke en eneste dag. Jeg er ombord omtrent hver eneste dag og jobber. Ting skal fotograferes og skrives. Savner ikke lukket båt. Hansen-toppen skaper et isolerende lag slik at varmen forblir under kalesjen akter. Resten er jo under tak.

Vi skal selge huset vi bor i til våren og flytte inn i et tarassehus nær havna vår tett oppunder jul. I mellomtiden vurderer vi å bo ombord. Det sier litt om hvor fornøyde vi er med vår Saga 29 HT. En herlig båt.

Saga 29 BB.jpg

Saga og Randi.jpg

Astor

Astor

Etter ti år med Grand Banksén må jeg si jeg var skeptisk til å forlate denne flotte båten. Men, som alt annet, alt til sin tid. Kroppen ville ikke lenger . Mye jobb å holde en gammel dame velholdt.

Det ble at vi jaktet på en lukket båt rundt tredve fot og med lite treverk innvendig. 

Og hva endte vi opp med? En båt med åpen løsning, smekkfull av deilig treinnredning. Vi har brukt båten i 1 1/2 år og to fulle vintre. Vi angrer ikke en eneste dag. Jeg er ombord omtrent hver eneste dag og jobber. Savner ikke lukket båt. Hansen-toppen skaper et isolerende lag slik at varmen forblir under kalesjen akter. Resten er jo under tak.

Vi skal selge huset vi bor i til våren og flytte inn i et tarassehus nær havna vår tett oppunder jul. I mellomtiden vurderer vi å bo ombord. Det sier litt om hvor fornøyde vi er med vår Saga 29 HT. En herlig båt.

Saga 29 BB.jpg

Saga og Randi.jpg

• Create New...