hegra
Ja, dette så mer riktig ut. Nå har ikke jeg så mye erfaring med likestrømsdynamo så jeg håper om noen andre ser noe galt, ja, da får de skrike ut .
Jeg kan bare sammenligne med et skjema jeg har liggende til en gammel bil.
Der har ledning du har fra D+ på regulator til D+ på dynamo den samme merkingen, og den har du vel ikke flyttet på, altså bør den være riktig.
Den du har fra regulator til ampermeter er merket med B+ på regulator på mitt skjema. Hos deg er den umerket, men denne har du vel heller ikke flyttet på så den bør jo være riktig den også.
Den som går fra F på regulator til dynamo hos deg, er merket med DF på mitt skjema. Også denne er vel urørt om jeg forstår deg rett, og derfor bør det også være riktig.
Da står jeg igjen med den som hos deg er merket med D- hos deg (den som Dinamo ba deg flytte på) Den er ikke med på mitt skjema. Det er ikke så rart da den får minus i innfestningen på skjermen den er festet på i bilen. Nå er det ikke skjermer i båt og derfor denne ekstra minusledningen på din regulator.
Joda, ser greit ut dette så fremt vi er enige om merkingen både på dynamo og regulator.
Hadde vært kjekt med tilbakemelding om hvordan dette går til slutt, for litt spennende er det jo