apaul Startet 4.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2018 Pads til Snap Davit på jollen har etterhvert løsnet. Det er snakk om en billig Kina-gummibåt i pvc. noen med anbefaling til lim og fremgangsmåte når de fremdeles sitter på, men ca 50% av arealet har sluppet limet. takker! Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 4.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2018 https://www.maritim.no/polymarine-lim-pvc-duk-2-komp-250-ml#.WnbssKjiaUk Pass på at du kjøper den for PVC, ikke den for hypalon. Men du må først ta av Pad`n og rengjøre samt pusse bort gammelt lim med sandpapir. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2018 -Og følge bruksanvisningen! Lappet et slitasjepunkt i skrogduken/ under på aquacuick’n min. Limet skulle påføres i flere omganger på begge flater, med noe tørketid mellom hver runde, før lappen skulle legges på. Sitér dette innlegget Link to post
apaul Svart 5.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2018 Takker for råd. Da skal jeg kjøpe lim hos Maritim når temperaturen i garasjen blir litt mer levelig.. Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 5.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2018 Et lite ekstra tips.. Når du skal lime det hele på plass, marker med en penn hvor du skal ha pad`n og sørg for å ha bare lim innenfor sirkelen. Jeg har sett folk har klint på med lim i et større område og det blir IKKE pent og nesten umulig å få bort etterpå. Limet er gjennomsiktig når det er flytende, men blir brunt i solen. Sitér dette innlegget Link to post
apaul Svart 6.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 I og med at pads sitter delvis på i dag vil jo merking være en forholdsvis grei sak, mulig det forsvinner når jeg pusser bort limresetene, men da er det jo bare å tegne på nytt før lim legges på. Takker for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 (redigert) Du kan bruke maskeringstape rundt. Jeg gadd ikke å pusse ned det gamle limet. Satt som pokker allikevel. Bare følg bruksanvisningen på limet og ikke press det sammen med en gang. Redigert 6.Februar.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.