PiperBill Startet 4.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2018 Nå har jeg gått gjennom hele primær el. anlegget (Dvs batteriterminaler, hovedstrømbrytere og alle grove ledninger som er koblet til). Det er en blanding av fortinnet og ikke fortinnet ledninger 25, 30, og 70 mm2. Alt av ikke fortinnet så bra ut bortsett fra en. Minuskabel fra ankervinsj var helt korrodert med grønn/grå/svart ir på alle kobbertrådene i hele lengden. Jeg trodde jeg kunne klippe bort det første par centimeter og sette på en ny kabelsko med det var såpass dårlig i hele lengeden og må byttes ut. Men hva kan det ha kommet av? Ledningen har ikke vært utsatt for fukt noe mer en de andre ledninger som har klart seg fint is snart 17år. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Fetta4 Svart 4.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2018 Jeg vil anbefale å skifte irrete kabler, særlig når irren har gått langt inn i kabelen. Det kan bli brudd på den uten at du ser det, pga. den blir sprø. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2018 Jo den skal skiftes ut. Har bestilt 3 meter med fortinnet. Men vinsjen virker tilsynelatende fint nå. Blir det dårlig konduktivitet eller kan det skade vinsjemotor med en slik dårlig ledning? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Kyrholmen Svart 4.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2018 ligger kabelen slik at den blir en kuldebro fra kaldt til varmt rom ? da kan det bli kondens i den. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2018 Kyrholmen skrev 56 minutter siden: ligger kabelen slik at den blir en kuldebro fra kaldt til varmt rom ? da kan det bli kondens i den. Plusskabelen går samme veien og den er blank og fin :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.