Jump to content

Ny batteriopplegg. Ser det ok ut?

PiperBill

Recommended Posts

Noen som ser noe skrikende feil med måten jeg har lagd opp batteriene her? Jeg har byttet alle kabelsko, polsko og en del kabel. Det er ikke noe bart kabel (synlig kobbertråd) noe sted. Har også lagt til et forbruksbatteri. Den har jeg i en batteriboks men skal lage en ordentlig trekasse etter hvert.

Det ser litt rotete ut men det ble slik da det ene forbruksbatteri ikke står sammen med de andre. Der hvor pluss og minus kabler ligger opp på hverandre så har jeg lagt på en bit tykk gummislange for ekstra isolering.

Batteri 1 til 4 er forbruk og 5 er til start.

Testet alt i dag og alt virker tilsynelatend bra men siden alt med el. er nytt for meg så blir jeg stadig usikker J

startbatt.jpg

forbbatt.jpg

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

MajorAndy skrev 4 minutter siden:

Jeg er lige så stor amatør som du, så jeg afventer også eksperterne. Men hvorfor sidder minus fra thrusteren ikke på samleskinne?

Nei si det. Det var slik trusteren var lagt opp før min tid. Om jeg skulle flytte den til sammleskinne så måtte jeg har ny lengre kabel.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

" And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! "

Bra, veldig bra.

Men... hvor er dine.   :smiley:

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...