Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Hvis den 880en du har kjøpt er helt original har du fått deg noe av det mest sikre på markedet med tanke på å forebygge drivstoff problem.

Det er pung/jur på tanken(e) så begge kan dreneres for vann/bunnfall.

Viktig å tappe hardt i noen sekunder for å se om dieselen drar med seg noe som ikke skal være på tanken. Et stort norgesglass er godt egnet. Da kan du se inn fra siden om det er noe vann etc.. Rett ovenfra i et spann kan det se bra ut, men ikke fra siden.

På tross av dette har jeg ved noen anledninger opplevd at juret har hatt vann og annen moro. På spørsmål svarte eierne at de drenerte kanskje en gang i året. Ene visste ikke om muligheten. Han ville heller bygge om hele systemet til doble filtre med avtapping, alarm og vet ikke hva...

Vel de om det. 

Men det betyr båteier må bøye knærne og kikke nedom til motoren.  :sweat: 

Har sett at noen av de første 770ene har fått byttet ut de originale tankene med plast uten noe form for drenering. Kjapp og billig løsning, men ikke på lengre sikt. 

Spesielt når man vet det er drivstoffproblemet som rager høyt om ikke høyest på listen over oppdragene til redningsskøytene.

Vann etc i drivstoffsystemene på nyere motorer... ja  da er det bare å be til høyere makter og/eller finne frem feriepenger..:pray:       

 

:giggle::giggle:

 

 

 

 

Gudrun

Gudrun

Hvis den 880en du har kjøpt er helt original har du fått deg noe av det mest sikre på markedet med tanke på å forebygge drivstoff problem.

Det er pung/jur på tanken(e) så begge kan dreneres for vann/bunnfall.

Viktig å tappe hardt i noen sekunder for å se om dieselen drar med seg noe som ikke skal være på tanken. Et stort norgesglass er godt egnet. Da kan du se inn fra siden om det er noe vann etc.. Rett ovenfra i et spann kan det se bra ut, men ikke fra siden.

På tross av dette har jeg ved noen anledninger opplevd at juret har hatt vann og annen moro. På spørsmål svarte eierne at de drenerte kanskje en gang i året. Ene visste ikke om muligheten. Han ville heller bygge om hele systemet til doble filtre med avtapping, alarm og vet ikke hva...

Vel de om det. 

Men det betyr båteier må bøye knærne og kikke nedom til motoren.  :sweat: 

Har sett at noen av de første 770ene har fått byttet ut de originale tankene med plast uten noe form for drenering. Kjapp og billig løsning, men ikke på lengre sikt. 

Spesielt når man vet det er drivstoffproblemet som rager høyt om ikke høyest på listen over oppdragene til redningsskøytene.

 

 

 

 

Gudrun

Gudrun

Hvis den 880en du har kjøpt er helt original har du fått deg noe av det mest sikre på markedet med tanke på å forebygge drivstoff problem.

Det er pung/jur på tanken(e) så begge kan dreneres for vann/bunnfall.

Viktig å tappe hardt i noen sekunder for å se om dieselen drar med seg noe som ikke skal være på tanken. Et stort norgesglass er godt egnet. Da kan du se inn fra siden om det er noe vann etc.. Rett ovenfra i et spann kan det se bra ut, men ikke fra siden.

På tross av dette har jeg ved noen anledninger opplevd at juret har hatt vann og annen moro. På spørsmål svarte eierne at de drenerte kanskje en gang i året. Ene visste ikke om muligheten. Han ville bygge om hele systemet til doble filtre med avtapping, alarm og vet ikke hva...

Vel de om det. 

Men det betyr båteier må bøye knærne og kikke nedom til motoren.  :sweat: 

Har sett at noen av de første 770ene har fått byttet ut de originale tankene med plast uten noe form for drenering. Kjapp og billig løsning, men ikke på lengre sikt. 

Spesielt når man vet det er drivstoffproblemet som rager høyt om ikke høyest på listen over oppdragene til redningsskøytene.

 

 

 

 



×
×
  • Create New...