zainka
Er medlem, og forblir medlem, har vert det så lenge jeg har eid båt (nesten), betaler småbåtregisteret også, uten å mukke. Til og med VHF er på plass i min nye båt. Like viktig som RS medlemskap.
Og Servicen i skjærgården er gull verdt. Med propellproblemer på mitt eldgammle 270 aggregatet og null respons fra kjekke gutter i raske fine nye dyre båter og bikini berter ombord når en forsøker å oppnå kontakt gjorde att siste utvei var en telefon til redningsselskapet for å høre om de hadde en båt i området. Hadde tross alt sett dem tidligere på kvelden. Joda, ikke så langt unna men holdt på med ett oppdrag, kunne komme etterpå. Ingen problem for min del jeg kunne vente og ungene la seg til å sove i kahytten. benyttet tiden til å forhøre meg om noen jeg kjente med båt var hjemme uten napp. Flere kjekke båter som sikkert synes at RS skal slutte med å drive service i skjærgården suste forbi med 300Hk uten å bry seg om han som vinker febrilsk, kunne jo løse det uten RS om bare kjekkasene kunne dra meg i land, men neida.
Mange hjelpsomme folk i skjærgården men ikke denne kvelden gitt. Høy og moderne partystemning passer ikke inn i norsk dugnadsånd, serru. Skøyta kom og den lille båten min ble enda mindre sammens med storebror men ungene fikk se en gjeng som stilte opp og dro oss i land.
Takk for jobben dere gjør dere som trår til ute på havet og i skjærgården, eller middelhavet for den saks skyld, så kan man heller sende en mail til ledelsen om det er noe man er uenige med de om. Trenger ikke melde meg ut for den grunn. Er ikke enig med kona i alt og allting heller, men jeg melder meg ikke ut der heller, er jo tross alt noen benefits også... ;)