Dreuf
Jeg har kun gjort dette en gang, så den mer erfarne garde får fylle på.
Det kommer vel litt an på hvor nøye du vil ha det. Jeg brukte flapdisc for å fjerne der jeg såg det var rust.
Hadde på en ruststopper som jeg ikke husker navnet på og bunnstoff oppå der igjen.
Fikk høre at den ruster igjen senere uansett så var ikke noe poeng i å legge mer jobb i det.
Skal man ha det 90% så vil jeg tro at man går på med stålbørste/flapdisc på vinkesliper, så pusser og til slutt legger på epoxi.
Og 110% prosent så leste jeg i en annen tråd som heter "puss av jernkjøl" at kun sandblåsing er godt nok.
Selve skroget trenger jeg ikke å slipe ned (tror jeg) siden jeg har VC17 bunnstoff, det bygger utrolig lite.
IKKE bruk flapdisc på noe annet enn kjølen, dette er kraftige saker! (vi brukte dem også til å slipe vekk flensen på gjennomføringene vi skulle bytte).
Skjell og groe på båten gikk fint av med høytrykkspyleren når vi tok opp.
(Var en 3-fas høyttrykk så sikkert kraftigere enn den man vasker bilen med).
Ellers av elektriske dupeditter som letter vårpuss så er en god poleringsmaskin med puter som er riktig i forhold til rubbing / polish ett must.
Var en som stod ved siden av meg og polerte for hånd, for det første var det nesten umulig å se noen forskjell på hva som var polert og ikke, og for det andre så tok det utrolig lang tid.