Jump to content

LED lys svake og flimrete i kuldegrader

PiperBill

Recommended Posts

Dalurfjall skrev 37 minutter siden:

Og disse 'stabilisatorene' (buck/boost-convertere?) støyer vanligvis ikke?

Som @Lars H. er inne på så kan det avhenge av design. En god designer kan lage løsninger som ikke støyer, mens en dårlig designer kan lage noe som blir et mareritt for utstyr i nærheten.

Jeg skal ikke være like kategorisk som Lars på hvor en god/dårlig designer kommer fra, men det er nok en viss korrelasjon mellom pris og kvalitet, ja. Og de billigste kommer ofte fra Kina, så … :worry:

Sidespor: Så en YouTube-video i går nettopp om stråling og støy fra småelektronikk, og der ble det sagt at firelags kretskort ofte er bedre enn tolags kort fordi man da kan ha dedikerte lag til pluss og jord mellom de to ytterlagene hvor komponentene er montert. Man slipper å blande lange stier med pluss og minus på samme lag, men «henter» direkte fra pluss- og jordlaget der det er behov. Det gir visst bedre isolasjon/separasjon og dermed lavere støy. Det var i hvert fall min oppfatning av det jeg hørte og så mens jeg prøvde å lage middag til familien. 😉

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Spørsmålet var halvt retorisk og halvt "hvordan er de typisk sett, de fleste kjøper dem jo på Ali".

Mitt inntrykk er at de ofte legger +V og jordplan i midten for å ha bedre tilgang til selve kretsen på overflaten. Jeg liker å legge jordplanet ytterst dersom jeg skal skjerme.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...