Mimieg Startet 9.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2018 Skal mange Elisabeth til for å finne ut av denne... hjelp ? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Finner ikke helt ut av hva du egentlig lurer på? Den røde kabelen er pluss, den svarte er minus. Skal opplegget skiftes må da dette tas hensyn til (noen LED-pærer har automatisk vender for polaritet, men alltid greit å gjøre det riktig fra starten). Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 9.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Åh ja, lyset blinka så jeg åpna opp og trodde jeg kunne skifte ei pære.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 9.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Går det ikke og ta med pæreholderen og se om det er ett koblingspunkt bakom? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Kan godt være en kobling bak der ja... men du må vel få tak i tilsvarende LED. Har du gjort endringer på el-opplegget ellers/ montert nytt utstyr i det siste? Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 9.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Nei det som sitter der er originalt.. Viste dette bildet til et par ansatte ved Power i kveld, de lurte de også. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 9.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Du må nok ned med sokkel til pære? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 9.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Ja, det ligger nok en hurtigkobling et sted bak lampesokkelen/bunnen (oppe i taket et sted). Regner med at LED-kretskortet bare skal ha 12V, så utfordringen blir evt. å få tak i en ny. Ville startet med å måle spenningen mellom rød og sort tilkobling for å verifisere at forsyningen er ok. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Power/ Expert har neppe peiling på dette. Dra til en ok båtbutikk. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 9.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2018 Ta kontakt med Bavaria i Leangbukta. De hjelper deg med deler om du har behov. thomas@bavarianorge.no hjalp meg sist sommer da jeg trengte ny regulator til gassflasken(uvanlige gjenger for Norge). Han har god peiling og yter serviece med tysk effektivitet. Sen med bilde så løser det seg sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 10.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2018 Akkurat den typen har jeg ikke sett før. Min Bavaria fra 2006 har sokkel som passer GU4-pærer. Det samme gjør en kompis sin Bavaria fra 2011. Har du fått tak i original reserve pære? Det ser ut som om pæren er spesielt tilpasser sokkelen. Hvis du har ny passende pære vil jeg anta at det er en hurtigkobling på baksiden, ellers er det vel fare for at du må bytte hele lampen. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 10.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2018 Se om du finner produsentmerket på led plata. Det kan være Quick (ita) som er levert til Bavaria. Så er det bare å bestille gjennom lokal båtbutikk. Har du ikke lokalbutikk, så sender du bilde til anerkjent båbutikk med prisforespørsel - oppgi båttype og årsmodell også. Kan hende du finner det på ebay også...men unngå kina kopi på led. Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 10.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2018 (redigert) Takk for svar alle sammen, skal finne ut mer neste gang jeg er i båten så får vi se. ? Redigert 10.Februar.2018 av Mimieg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.