
Chief_Engineer
Chiefengineer: det høres logisk ut. Varmeren har en egen elektromagnetisk pumpe, spørs hvordan de har montert den i fuel systemet til denne bilen.
Vibcar: Jeg sendte en kjapp melding til min kamerat på Pyromax, og fikk følgende tilbake i mail, limer inn her hva han skriver til meg, og anonymiserer bort mitt navn som sto i meldingen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Hei XXXXXX. Jeg har mottatt en mail fra denne kunden i denne saken du refererer til, og hun har fått svar tilbake fra meg,. Ut fra hva hun beskriver er det nærliggende å tro at de har hatt problemer med førstegangs start ved at det har tatt noe tid å fram dieselen. Apparatet tenner ikke opp før systemet har registrert at diesel flow er riktig, den registrerer også trykket fra pumpen, på trykksiden som du vet. Dersom der er luftblemmer i slangen mellom pumpe og fuel inntak så kan dette være et problem. Dette er noe som skjer spesielt de første gangene før en har fått fram diesel. I løpet av de 2-3 startforsøkene som er vanlig at det tar før diesel er framme, har det kommet nok diesel inn til å kunne brenne. Normalt skulle den ha tent. En annen årsak er dersom de ikke har forvisset seg om å sette den i startmodusen med kontrolleren, før de trykker på start, da får ikke glødeplugg strøm, og den dieselen som allerede har kommet inn vil bli spylt gjennom og renne ut etter hvert som ny diesel leveres fram til varmeren for hver eneste forsøk en prøver å trykke on knappen uten å ha valgt modus, det gjør at glødeplugg blir innsauset i olje samtidig som at den ikke får strøm, da vil selvfølgelig ikke apparatet tenne. På displayet det skal stå "F00" etter å ha trykket på vride bryteren noen ganger, deretter skal en kunne starte opp ved å trykke ON knappen. Valg av "F00" skal på den type kontroller gjøres først hver gang en skal starte som du jo vet.
Dersom ingen av overnevnte punkter viser seg å være tilfellet skal en sjekke at glødepluggen er i orden, det burde den være siden brenneren er ny, og alle våre varmere blir koblet opp og testet en siste gang før de klargjøres for forsendelse til kunde. Du kan fortelle kunden at dersom ikke noe av det jeg har nevnt skulle føre fram, så må hun få disse verksted folka å ta kikk på glødepluggen, dersom de skruer denne forsiktig i fra uten å volde noe skade, å se at den er ren, skulle den være sauset i olje er det å tørke dette bort. Mest sannsynlig vil den tørke selv etter en viss tid uansett. De kan samtidig ta en motstandstest på pluggen, normal "range" skal være mellom 1-5Ω . Jeg vil uansett tro at det løser seg når hun får prøvd igjen etter at det har tørket opp. Dette er nok ikke første gang i historien dette hender med en dieselvarmer ved første gangs oppfyring. Du får skrive til henne på den siden at om ohm test skulle vise at glødepluggen er feil med så skal vi fikse en ny. Er å håpe de har benyttet den originale drivstoff slangen som fulgte med, den har en bestemt dimensjon for å sikre at riktig mengde brennstoff leveres til forbrenningskammeret" Håper det løser seg for henne. Ja når det gjelder denne siden du er inne på så høres det ut som en trivelig side, får se når det blir litt tid om jeg ikke får meldt meg på der"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Som du ser her Vibcar så er det mange ting som kan oppstå. Jeg anbefaler at du tar utskrift på dette og forsøker få sjekket dette opp nærmere.