Jump to content

Edit History

bellen

bellen

Denne tråden er jo bare tull. Torsk dør ikke ut ved at det sprenges, mulig noen torsker som var i nærheten av sprengningsarbeidet døde. Torsk vandrer, og finner seg nye områder. To veldig viktige faktorer er strøm og temperatur, og jeg kan tenke meg at denne sprengningsjobben muligens har forandret på strømmen i sundet og også da har gjort at temperaturen er forandret på havbunnen slik at torsken ikke lenger finner området som lukrativt. Tilgang på mat er også veldig viktig.Den har bare rett og slett vandret til et nytt og bedre område. Her jeg bor har vi også hatt veldig gode torskeplasser i mange, mange år. Plutselig var det helt tomt i området, og det skyldes hverken sprenging eller forurensing, den hadde bare plutselig skiftet område over vinteren. Det har også vært utført sprenginger her i området, og det har vært mulig å få torsk bare måneder etter at sprengingsarbeidet har foregått. Å skylde på sprenging blir bare for dumt, torsken kunne gjerne ha forsvunnet uansett om det var utført sprenging eller ikke. Du er rett og slett nødt til å kjøpe deg bedre ekkolodd og lete etter hvor fisken har tatt veien. :fishing:

bellen

bellen

Denne tråden er jo bare tull. Torsk dør ikke ut ved at det sprenges, mulig noen torsker som var i nærheten av sprengningsarbeidet døde. Torsk vandrer, og finner seg nye områder. To veldig viktige faktorer er strøm og temperatur, og jeg kan tenke meg at denne sprengningsjobben muligens har forandret på strømmen i sundet og også da har gjort at temperaturen er forandret på havbunnen slik at torsken ikke lenger finner området som lukrativt. Tilgang på mat er også veldig viktig.Den har bare rett og slett vandret til et nytt og bedre område. Her jeg bor har vi også hatt veldig gode torskeplasser i mange, mange år. Plutselig var det helt tomt i området, og det hverken skyldes hverken sprenging eller forurensing, den hadde bare plutselig skiftet område over vinteren. Det har også vært utført sprenginger her i området, og det har vært mulig å få torsk bare måneder etter at sprengingsarbeidet har foregått. Å skylde på sprenging blir bare for dumt, torsken kunne gjerne ha forsvunnet uansett om det var utført sprenging eller ikke. Du er rett og slett nødt til å kjøpe deg bedre ekkolodd og lete etter hvor fisken har tatt veien. :fishing:

• Create New...