Randesund39
Flott at du har en mening Bellen og jeg kan fint leve med at vi er uenige da jeg finner det du skriver som tatt ut av tynn luft.
Her har torskesgrunner og gode fiskesteder gått igjennom "generasjoner" og så skal du plutselig som enkelt individ liksom påstå at det ikke er tilfelle at et godt fiske sted er et godt fiskested og vann temperaturer og gudene vet hva.
Det blir rett og slett for dumt. Torsken har ALLTID vært der den har vært frem til det smalt, smalt og smalt.
Så ble den borte og har forblit borte.
LAGT TIL MED "EDIT" FOR Å UNNGÅ Å LAGE EKSTRA POSTER
Selv om du "ønskeprater" dette bort, gjør ikke det annet en at man må trekke motivasjonen din for disse for meg oppdiktede påstandene i tvil. At det er "ønsketenkning" som "førte pennen" når du skrev og ikke rasjonelle fakta, dokumentasjon eller noe som helst som har forankring i virkeligheten.
Det er nemlig slik i motsettning til mange andre steder i landet at Indre Oslofjord er avgrenset voldsomt og "nærmest som en innsjø" og Torsken kan ikke bare flytte seg rundt, slik du påstår, fordi det er visse naturlige betingelser for deres tilhold som feks " godt beite " og sikkert andre parametere som "grunne" osv.
At torsken "din" flytter på seg får stå for din regning, men disse fiskestedene som det alltid var torsk å få er nå døde og ødelagte og det gjelder GENERELLT i hele indre Oslofjord fra DAG EN etter sprengningen og herjingene.
Med indre Oslofjord menes det her området som starter omtrent der kommunegrensen går mellom Oslo og Akershus i vannet. Ikke Drøbak, Moss eller Sandefjord. Heller ikke Hurumlandet eller Asker/ Bærum. Bare for å presisere dette.