Jump to content

Edit History

bellen

bellen

Randesund39 skrev 45 minutter siden:

OPPSUMMERING:

..... 

Det mindretallet som konkret har bidratt med relevant kunnskap og poster relevant til tråden, blir fullstendig drunknet i en endeløs rekke av poster som egentlig kan oppsummeres til å ha en fellesnevner, og det er at torsken som eventuellt er borte, i alle fall ikke forsvant grunnet statlige inngrep. Og da er vi inne på et vesentlig tema i  et land der noe rundt 50% av folket jobber for den omtalte staten og et utall andre driver dank støttet av denne staten. Man kan nesten tro at sistnevnte gruppe  må være overrepresentert i tråden, sett i lys av prestasjonene.

......

Jeg vil tilføye at jeg har jobbet en god del år som yrkesfisker fra Mørekysten og oppover hele Barentshavet og har også drevet egen fiskebåt. Derfor føler jeg at jeg kjenner vandringsmønsteret til torsk ganske godt. Nå skal det sies at jeg ikke kjenner til torskefisket i indre Oslofjord, men å skylde på en enkelthendelse uten å kunne dokumentere det, er etter mitt syn ganske feil.

I dag jobber jeg i nordsjøen (som flere andre her på baatplassen gjør), og jeg tror dermed at jeg bidrar betydlig mye mer til inntekt for staten enn det den gjennomsnittlige nordmann gjør.

bellen

bellen

Randesund39 skrev 33 minutter siden:

OPPSUMMERING:

..... 

Det mindretallet som konkret har bidratt med relevant kunnskap og poster relevant til tråden, blir fullstendig drunknet i en endeløs rekke av poster som egentlig kan oppsummeres til å ha en fellesnevner, og det er at torsken som eventuellt er borte, i alle fall ikke forsvant grunnet statlige inngrep. Og da er vi inne på et vesentlig tema i  et land der noe rundt 50% av folket jobber for den omtalte staten og et utall andre driver dank støttet av denne staten. Man kan nesten tro at sistnevnte gruppe  må være overrepresentert i tråden, sett i lys av prestasjonene.

......

Jeg vil tilføye at jeg har jobbet en god del år som yrkesfisker fra Mørekysten og oppover hele Barentshavet og har også drevet egen fiskebåt. Derfor føler jeg at jeg kjenner vandringsmønsteret til torsk ganske godt. Nå skal det sies at jeg ikke kjenner til torskefisket i indre Oslofjord, men å skylde på en enkelthendelse uten å kunne do er etter mitt syn ganske feil.

I dag jobber jeg i nordsjøen (som flere andre her på baatplassen gjør), og jeg tror dermed at jeg bidrar betydlig mye mer til inntekt for staten enn det den gjennomsnittlige nordmann gjør.

• Create New...