Jump to content

Lage eksos lyddemper selv. Går det Ann?

Birchwood 320

Recommended Posts

Noen så vet om tegninger eller ideer for hjemmelaget lyddemper.  

Har 5 tomme slange og veldig begrenset plass . Bør vel være en slik avlang sak. 

Båt.  Fairline 36 Turbo

Redigert av Fairline36Turbo (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Jeg laget en med gummislange mellom. Den ble veldig effektiv. Fant et syrefast rør med tilhørende slangedimensjon. Kappet så det ble plass til to slangeklemmer og monterte endelokk. På den ene siden bøyde jeg røret nedover på andre siden laget jeg en skillevegg. Jeg monterte inn et stag som holdt flensene sammen så eksostrykket ikke skulle dele lyddemperen. Ble jo en slags kopi av de man får kjøpt uten at jeg viste hvordan de var innvendig. Ble veldig bra! Utfordring blir å finn den største slangedimensjon du trenger.

Jeg har samme båt, og hos meg ligger det - originalt tror jeg - inline lyddemper.

I akterkabinen: Babord side under skapet ved trappa, styrbord side under / i første «luka» i skapet noen centimeter akter for det bakre toalettet. På min båt er det «god» plass til inline potter der. Men jeg synes jammen meg det bråker mye likevel.

Ved ombygging tror jeg det bør være plass til løftepotter i selve motorrommet. Styrbord: bak tanken, babord: under trappa, eventuelt under skapet i Ac. Har ikke målt ut, og har ikke tenkt til å bygge om, men hvis du først skal gjøre noe slikt ville jeg tenkt på de lokasjonene.

Ja eg har sett litt på akkurat dette med ombygging. Men dette er en 1984 mod og den var utstyrt for usa. Det er så inn i hampen med greier over allt. 110 volt. 220. Osv . Har røsket ut et 110 volt aircondition som eg ikke fikk til å virke. Eller eg hadde ikke rett spenning da . Eg har ikke sett innline dempere. Men må vist se etter igjen.  Veldig bråk.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...