Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Jeg tror jammen meg jeg har fikset det! Nye sikringer gjorde ingen forskjell. Da tok jeg likeså godt og åpnet den opp for å se om det var noe «obvious» feil. Da fant jeg 2 ting. Ledningene på baksiden av pluss og minus polene var ganske løse og det var løsnet en stripe med kobber folie på en av delene (aner ikke hva det er).

Fikk ordnet det og satt alt sammen igjen. Nå gir laderen 14v på «power supply» og 13.8 på «charger» settingene. Det står fortsatt bare på «float» men mulig det er standard innstillingen når den ikke er koblet til batteri. Jeg må få tak i et gammelt bilbatteri for å prøvekjøre den.

copper.jpg

chargerin.jpg

PiperBill

PiperBill

Jeg tror jammen meg jeg har fikset det! Nye sikringer gjorde ingen forskjell. Da tok jeg likeså godt og åpnet den opp for å se om det var noe «obvious» feil. Da fant jeg 2 ting. Ledningene på baksiden av pluss og minus polene var ganske løse og det var løsnet en stripe med kobber folie på en av delene (aner ikke hva det er).

Fikk ordnet det og satt alt sammen igjen. Nå gir laderen 14v på «power supply» og 3.8 på «charger» settingene. Det står fortsatt bare på «float» men mulig det er standard innstillingen når den ikke er koblet til batteri. Jeg må få tak i et gammelt bilbatteri for å prøvekjøre den.

copper.jpg

chargerin.jpg

• Create New...