Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Takk for info Worry II. Om jeg skal driver og bytter fra «charger» til «Power supply» modus så må jeg flytte laderen slik at den er mer tilgjengelig eller modifisere luka den står bak. Leste nettopp bruksanvisning online og der står det også at den går over til «float» modus når batteriene er rundt 80% ladet og det tar noen dager før de er fulladet. Det passer dårlig når jeg bare har strøm i vinteropplag mens jeg er ved  båten. Har ikke fast tilgang til strøm. Dermed må jeg bruker reserve laderen for å «top up» batteriene et par ganger i løpet av vinteren. I sommersesongen har jeg solcelleanlegg som order det.

Det er vel ikke bra å la batteriene står hele vinteren med bare 80%.

Jo polskoene er av aluminium. Jeg filte litt på den ene for å være sikker.

PiperBill

PiperBill

Takk for ino Worry II. Om jeg skal driver og bytter fra «charger» til «Power supply» modus så må jeg flytte laderen slik at den er mer tilgjengelig eller modifisere luka den står bak. Leste nettopp bruksanvisning online og der står det også at den går over til «float» modus når batteriene er rundt 80% ladet og det tar noen dager før de er fulladet. Det passer dårlig når jeg bare har strøm i vinteropplag mens jeg er ved  båten. Har ikke fast tilgang til strøm. Dermed må jeg bruker reserve laderen for å «top up» batteriene et par ganger i løpet av vinteren. I sommersesongen har jeg solcelleanlegg som order det.

Det er vel ikke bra å la batteriene står hele vinteren med bare 80%.

Jo polskoene er av aluminium. Jeg filte litt på den ene for å være sikker.

• Create New...