Komodo
Kjetil1 skrev for 4 timer siden:Glassfibersparkel/polyester+duk fester ikke til plasten brukt i feks vindusspylerkanner.
De kannene er laget av PE. Bruker slike som jeg skjærer toppen av og blander polyester i. Dersom det er en skvett polyester igjen i kanna kan man bare vippe den ut dagen etter, så den binder ikke overhode.
Plexi (akryl) er nevnt, og det funker også bra. Men som også nevnt må denne vokses, hvis ikke biter polyesteren ganske godt.
Men til jobben du beskriver burde du kanskje vurdere å laminere på duk, og ikke bare sparkle igjen? Selvsagt avhengig av krav til styrke og useende.
Jeg støpte igjen hull der luftinntakene hadde vært i skrogsiden på Dracoen. Det er beskrevet med bilder osv. i Dracotråden som du finner link til i signaturen min. Det er et stykke tilbake i tråden.
Mulligan skrev for 5 timer siden:Når det gjelder glassfibersparkel kan det variere mye. Kommer an på hva blandingen består av. Biltema sin har jeg prøvd både mot bly og glassfiber og konkludert at når det gjelder båt kan den ikke brukes til noe som helst.
Kanskje en litt bastant uttalelse. Kan du underbygge hvorfor du mener det?