Jump to content

Edit History

Vestkystseiler

Vestkystseiler

15 minutes ago, BØstrøm said:

Jeg lese på hjemmesiden til EV Power, at de før bruk skal lades separat til 4volt, før man kopler de i serie, som en oppstartsprosedyre, samt å sørge for at cellene er balansert. Hvordan gjør man dette? Lader på 4 volt er vel ikke akkurat allemannseie? 

Du kan bruke en lader som er beregnet for LiPo batterier til modellfly. F eks. denne .  Du parallelkobler alle cellene og stiller inn sluttspenningen på laderen til 4V.  

Edit:  Jeg ser at du kan slippe mye billigere unna enn den laderen jeg først linket til.  Dersom du kun skal bruke den til å lade batteriene en gang, holder det sikkert med en slik  Den første laderen jeg linket til har jeg erfaring med, fungerer utmerket til lading av alle slags batterier.

Vestkystseiler

Vestkystseiler

8 minutes ago, BØstrøm said:

Jeg lese på hjemmesiden til EV Power, at de før bruk skal lades separat til 4volt, før man kopler de i serie, som en oppstartsprosedyre, samt å sørge for at cellene er balansert. Hvordan gjør man dette? Lader på 4 volt er vel ikke akkurat allemannseie? 

Du kan bruke en lader som er beregnet for LiPo batterier til modellfly. F eks. denne .  Du parallelkobler alle cellene og stiller inn sluttspenningen på laderen til 4V.  

• Create New...