Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Hvis vi snakker om den 3 syl motoren som det ble solgt en del av så snakker vi om en motor som er over 30 år.

Hadde en slik i en27fots Mørebas sjark for mange år siden og det var en helt grei motor uten for mye vibrasjon som 3 syl motorer ofte sliter med, spesielt på tomgang. Den hadde varmeveksler. Hvis jeg ikke surrer for mye ble det og bygget noen som var sjøvannskjølte. Om disse ble importerte her til lands er jeg usikker på?

 

Ville derfor først forsøkt rådet til Hulda.

Virker det ikke er spørsmålet om du vil overhale den. Ville i så fall sjekket om det finnes deler i landet uten de må lages. Viktig å summere alt og se hva du evt havner i.  En slik liten tass burde ikke koste alt for mye å få fikset på. 

 

Finnes flere klipp på youtube som viser overhalte, så det er jo et håp hvis rådet til Hulda ikke virker.

 

https://www.youtube.com/watch?v=oal_6qhGwP4

 

Lagt til:

Mens jeg leste litt på utenlandske diskusjonssider ser jeg det er flere som har måttet skifte oljekjøler på noen av de små BMW motorene. Er det slik kjøler på din?

Gudrun

Gudrun

Hvis vi snakker om den 3 syl motoren som det ble solgt en del av så snakker vi om en motor som er over 30 år.

Hadde en slik i en27fots Mørebas sjark for mange år siden og det var en helt grei motor uten for mye vibrasjon som 3 syl motorer ofte sliter med, spesielt på tomgang. Den hadde varmeveksler. Hvis jeg ikke surrer for mye ble det og bygget noen som var sjøvannskjølte. Om disse ble importerte her til lands er jeg usikker på?

 

Ville derfor først forsøkt rådet til Hulda.

Virker det ikke er spørsmålet om du vil overhale den. Ville i så fall sjekket om det finnes deler i landet uten de må lages. Viktig å summere alt og se hva du evt havner i.  En slik liten tass burde ikke koste alt for mye å få fikset på. 

 

Finnes flere klipp på youtube som viser overhalte, så det er jo et håp hvis rådet til Hulda ikke virker.

 

https://www.youtube.com/watch?v=oal_6qhGwP4



×
×
  • Create New...