Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

Er ikke spesielt klok når det gjelder dette tror jeg, men jeg foreslår å ta en telefon til Sjøfartsdirektoratet der du forklarer din problemstilling.  Jeg forsøkte meg med tanke på grensen på skroglengden, de lo litt og sa det er lov å prøve seg, men 8m var absolutt nedre grense. Det endte for min del med å ta "praktisk utsjekk" hos Poseidon i Stavanger. Veldig hyggelig "brukeropplevelse", og jeg kombinerte det med online kurs her på Baatplassen pluss intensivkurs/eksamen for A'en i sertifikatet hos Poseidon båtskole, og fikk dermed D5LA til slutt. Litt innsats/konsentrasjon var nødvendig, men lett som bare det.

Hvis du får en seriøs attest fra eier av den båten du regelmessig har brukt, tror jeg det kan gå å få godkjent fartstid på den måten. Men spør. Hvis ikke, er det ikke allverdens å gjennomføre en "praktisk utsjekk" heller!

Mizar

Mizar

Er ikke spesielt klok når det gjelder dette tror jeg, men jeg foreslår å ta en telefon til Sjøfartsdirektoratet der du forklarer din problemstilling.  Jeg forsøkte meg med tanke på grensen på skroglengden, de lo litt og sa det er lov å prøve seg, men 8m ar absolutt nedre grense. Det endte for min del med å ta "praktisl utsjekk" hos Poseidon. Veldig hyggelig og jeg kombinerte det med online kurs her på Baatplassen pluss intensivkurs/eksamen for A'en i sertifikatet, og fikk dermed D5LA.

Hvis du får en seriøs attest fra eier av den båten du regelmessig har brukt, tror jeg det kan gå å få godkjent fartstid på den måten. Men spør. Hvis ikke, er det ikke allverdens å gjennomføre en "praktisk utsjekk" heller!

• Create New...