Jump to content

Edit History

alfaalfa

alfaalfa

Hvorfor dette fokus på ph -  det er da mange andre egenskaper som er viktig for frostvæsken? Og ulike produsenter av frostvæsker har ulik ph - helt uavhengig av farge...

Dette er ikke ment som kritikk, men som spørsmål. Jeg bare lurer på hvorfor du vil vite noe som er så ugreit å finne noe gode svar på annet enn som det oppsummeres fra uliek kilder - den vil ligge mellom ph7-11...

 

Grønn VP sier ph 7,1-7,3 for konsentret produktnummer 22567206 på deres SDS

 

ASTM D 1287 (Standard Test Method for pH of Engine Coolants and Antirusts)
The pH of a coolant determines whether the coolant is alkaline, neutral or acidic. pH is used in
quality control with the general desire that pH is alkaline. Depending on the technology of the
coolant the pH may vary from approximately neutral (pH 7) to pH 11.

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwi-yMqGqq3ZAhVGhywKHcNsBRQQFgg1MAI&url=http%3A%2F%2Fwww.reco-cool.com%2Fmedia%2Fuploads%2Fdata_sheets%2FBulletin_0007_12.pdf&usg=AOvVaw1Uf5Pj7x-Gre0xOTbKVvLG

-?

 

ASTM.org skriver selv;

pH is sometimes used for production quality control. It is generally desirable that engine coolants have an alkaline pH.

pH is not significant from the standpoint of predicting service life. The pH of used engine coolants or antirust solutions is not a dependable indication of either existing effectiveness or remaining life of the solution.

alfaalfa

alfaalfa

Hvorfor dette fokus på ph -  det er da mange andre egenskaper som er viktig for frostvæsken? Og ulike produsenter av frostvæsker har ulik ph - helt uavhengig av farge...

Dette er ikke ment som kritikk, men som spørsmål. Jeg bare lurer på hvorfor du vil vite noe som er så ugreit å finne noe gode svar på annet enn som det oppsummeres fra uliek kilder - den vil ligge mellom ph7-11...

 

ASTM D 1287 (Standard Test Method for pH of Engine Coolants and Antirusts)
The pH of a coolant determines whether the coolant is alkaline, neutral or acidic. pH is used in
quality control with the general desire that pH is alkaline. Depending on the technology of the
coolant the pH may vary from approximately neutral (pH 7) to pH 11.

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwi-yMqGqq3ZAhVGhywKHcNsBRQQFgg1MAI&url=http%3A%2F%2Fwww.reco-cool.com%2Fmedia%2Fuploads%2Fdata_sheets%2FBulletin_0007_12.pdf&usg=AOvVaw1Uf5Pj7x-Gre0xOTbKVvLG

-?

 

ASTM.org skriver selv;

pH is sometimes used for production quality control. It is generally desirable that engine coolants have an alkaline pH.

pH is not significant from the standpoint of predicting service life. The pH of used engine coolants or antirust solutions is not a dependable indication of either existing effectiveness or remaining life of the solution.



×
×
  • Create New...