Jump to content

Edit History

Benji

Benji

Dykker skrev On 19.2.2018 at 8.28:

Jeg hadde det samme problemet et par uker for noen år siden. Tjøme hørte mitt oppkall på DSC, men forbindelse ble ikke opprettet.

Jeg skjønte heller ikke stort, da DSC hadde fungert bra før. Kontaktet flere firmaer som hadde service på Simrad, de kunne fortelle at det var problemer de ukene med DSC rundt Oslofjorden, men dette ble av naturlige grunner ikke opplyst offentlig om. Etter en stund fungerte alt som før.

Men jeg har ikke prøvd DSC oppkall nå, så mulig det er et problem du har i båten.

Vis hele sitatet  

For noen år siden, litt spendt på når det var. Jeg satt på Tjøme fra 2009 til slutten, og vi hade ikke i den tiden noe stort problem med DSC, som varte over lengre tid enn 1 time eller 2 på maks.

Hadde vi hatt store problemer med DSC hadde vi måtte informere om dette, det er en del av GMDSS, og meget viktig for sikkerheten. Om det du skriver stemmer, så har nok firmaet du snakket med kommet med en påstand de ikke kan stå for.

Derimot vet vi att det var en software sak på en fabrikant i 2015 eller 16, som gjorde at når du mottaok ett DSC kall, slo den ikke over på arbeidskanelen, men det er ikke det som skjer hos Horst.

Benji

Benji

Dykker skrev On 19.2.2018 at 8.28:

Jeg hadde det samme problemet et par uker for noen år siden. Tjøme hørte mitt oppkall på DSC, men forbindelse ble ikke opprettet.

Jeg skjønte heller ikke stort, da DSC hadde fungert bra før. Kontaktet flere firmaer som hadde service på Simrad, de kunne fortelle at det var problemer de ukene med DSC rundt Oslofjorden, men dette ble av naturlige grunner ikke opplyst offentlig om. Etter en stund fungerte alt som før.

Men jeg har ikke prøvd DSC oppkall nå, så mulig det er et problem du har i båten.

Vis hele sitatet  

For noen år siden, litt spendt på når det var. Jeg satt på Tjøme fra 2009 til slutten, og vi hade ikke i den tiden noe stort problem med DSC, osm varte over lengre tid enn 1 time eller 2 på maks.

Hadde vi hatt store problemer med DSC hadde vi måtte informere om dette, det er en del av GMDSS, og meget viktig for sikkerheten. Om det du skriver stemmer, så har nok firmaet du snakket med kommet med en påstand de ikke kan stå for.

Derimot vet vi att det var en software sak på en fabrikant i 2015 eller 16, som gjorde at når du mottaok ett DSC kall, so den ikke over på arbeidskanelen, men det er ikke det som tydligvis skjer herhos Horst.

• Create New...