Jump to content

Edit History

ebonita

ebonita

Hej Elise!

På min P40 var det 2 st 2,7 meters antennspröt, den ena till VHF och den andra till FM-radio. Ser likadana ut, men mina var märkta nederst med typ.

image.jpeg.4eeb0deff2ca53ad9148448727230af2.jpeg

Eftersom jag behövde en extra VHF-antenn i samband med montering av AIS klass B och inte ville ha splitter så bytte jag sprötet på den 2,7 meters antennen som varit kopplad till FM-radion till ett som var anpassat för VHF och drog den till AIS:en. Dom bör ju se likadana ut med tanke på symmetrin, men Googla på 2,7 meters VHF-antenn så hittar du nog någon kandidat tiill rimligt pris.

FM-radion har jag gett en egen Biltema antenn som jag monterat dolt bakom inredningen, men det skulle nog fungera med vilken lagom lång sladdbit som helst. Fråga Antenn-Lars......

:thumbsup:

ebonita

ebonita

Hej Elise!

På min P40 var det 2 st 2,7 meters antennspröt, den ena till VHF och den andra till FM-radio. Ser likadana ut, men mina var märkta nederst med typ.

image.jpeg.4eeb0deff2ca53ad9148448727230af2.jpeg

Eftersom jag behövde en extra VHF-antenn i samband med montering av AIS klass B och inte ville ha splitter så bytte jag sprötet på den 2,7 meters antennen som varit kopplad till FM-radion till ett som var anpassat för VHF och drog den till AIS:en.

FM-radion har jag gett en egen Biltema antenn som jag monterat dolt bakom inredningen, men det skulle nog fungera med vilken lagom lång sladdbit som helst. Fråga Antenn-Lars......

:thumbsup:

• Create New...