Euklid Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 18 minutes ago, Gunga Din said: hvordan registeres hvor han/hun har offset på givern og om det er høy eller lav-vann.......da dybden registreres ?! Godt mulig det er noe jeg ikke er klar over her, men jeg tror svaret på spørsmålet du stiller er nei. Sitér dette innlegget Link to post
Mareno70 Svart 23.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Offsett registreres i plotteren, vannstand registreres i forhold til tidevannstabellen. Se reklamevideo fra Raymarine/ Navionics: https://www.youtube.com/watch?v=8XutSXTI4GA Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Spørsmålet til trådstarter var om det var trygt å seile mellom Otterö og Rösholmen. Det har vært skrevet mye i avisene om hat mellom svensker og nordmenn, så jeg har vært i tvil, men nå når svenskene har slått oss i skiskytingsstafetten i OL, tror jeg nok det er trygt å seile i hele Sverige. Gratulerer til Sverige Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Mareno70 Svart 24.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2018 eller er det nå vi skal være usikksre? Gratulerer med gull i går Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2018 Mareno70 skrev for 11 timer siden: Offsett registreres i plotteren, vannstand registreres i forhold til tidevannstabellen. Se reklamevideo fra Raymarine/ Navionics: https://www.youtube.com/watch?v=8XutSXTI4GA Offsett ja, det er enkelt ! tidvattentabeller for Bohuslän blir med enn gang mer komplisert, det finnes ikke, offisielle......hvorfor, tidvannet i Bohuslän är 37cm betydlig større skillnader utgjører vær og vind Vid vestlige/sydvestlige vinder stiger vannet likeså lavtrykk og omvendt Längs kuststräckan Svinesund - Hållö gäller följande ungefärliga karakteristiska vattenstånd: Högsta högvatten (HHW) + 150 cm Medelhögvatten (MHW) + 95 cm Medelvatten (MW) 0 cm Medellågvatten (MLW) - 70 cm Lägsta lågvatten (LLW) - 115 cm Mao vi har 265cm forskjell mellom HHV og LLV, varav tidvannet endest utgjører 37cm vet ikke hur Navionics sonar løser dette ? tror Navionics sonar mer er tenkt for de som fisker, å finne høyderygger etc på bunn, for å komme tilbake på samme fiskeplass Det finnes en båt her på BP som har RTK-utstyr ombord husker ikke farten navnet på medlemmen, men med RTK som er en veldig nøyaktig GPS, med egen referenstasjon, så skulle man kunne måle Z-koordinaten i tillegg og dærmed få ett bra kartmateriel takker for alle gratulasjoner ! ............men det hjelper ikke da Tre Kronor, er utslagne Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sequoia Svart 25.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2018 Utsnitt fra hendholdsvis Eniro.se og Google Maps. Ren spekulasjon men kan se ut som det har rast litt sammen fra midten og vestover. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 25.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2018 Da jeg gikk her i sommer ('17) kom vi fra havet og visste ikke om vi skulle gå nord eller sør for stolpene. Men startet ytterst med å gå nord for disse. Og det gikk bra, men etterhvert ble det fort i tørreste laget på nordsiden og vi gikk på sydsiden av stolpene der det er helt greit med vann. Så det er ikek så lett å se på bildene over hvor stakene står, slik at den utrasingen som naturlig skjer er ikke jevn i forhold til der stoplkene står. Men hvolder man seg på sydsiden og bruker utkikk går det helt fint. (dvs det er fremdeles 2m+ i dydbe) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2018 En ting er at det skal være dypt nok. En annen ting at man bør tenke over konsekvensene om man får ting i propellen. Akkurat her fikk jeg en halv boblejakke på, var ikke lett og manøvrere båten da. En annen gang, et annet sted fikk jeg en badedrakt inn i propellen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.